دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب صورت گرفت؛

رونمایی از آثار دومین جشنواره میراث سرو

رونمایی از آثار دومین جشنواره میراث سرو
افتتاحیه رونمایی از آثار دومین جشنواره میراث سرو با حضور نماینده ولی فقیه در عراق و مسئولان برگزاری مراسم در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب برگزار شد.
کد خبر : 931474

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افتتاحیه دومین جشنواره امامت و مهدویت (رونمایی از آثار دومین جشنواره میراث سرو) با حضور نماینده ولی فقیه در عراق و مسئولان برگزاری مراسم در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیت‌الله سید مجتبی حسینی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امام یازدهم از کسانی بودند که در بایکوت شدید نظامی قرار داشتند و در سامرا که یک شهر نظامی بود تحت کنترل قرار گرفتند. ائمه ما در آن دوره تاکید به پیروی از علما می‌کردند و مردم را به دلیل دسترسی سخت به امامان، به عالمان ارجاع می‌دادند تا از آنها برای تکالیف شرعی و دینی سوال کنند.

وی افزود: امام معصوم دستور داده که هر کسی علمی دارد وظیفه دارد که آن علم را بین مردم پخش کند. در زمان امام عسکری موج عظیمی برای پیوست به امام به وجود آمد و ما وظیفه داریم که در نشر اسلام از تمام فنون متناسب زمان استفاده کنیم.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه برخی هدف در جهان را یک چیز می‌دانند که باید در آن حداکثر لذت برای انسان به وجود بیاید و برای رسیدن به آن لذت، از تبلیغ فحشا و منکر استفاده می‌شود، گفت: یک دیدگاه هم این است که در مقابل این موج فساد، خودمان را کنار بکشیم و معتقد باشیم هر کسی خودش را باید نجات بدهد.

نماینده ولی فقیه در عراق ادامه داد: در مقابل اینها، یک دیدگاه هم هست که هم دنیا و هم آخرت را نجات بدهیم و بین دنیا و آخرت یک پیوند جدا نشدنی است؛ سعادت این است که انسان حداکثر تلاش خود را بکند که از دنیا استفاده و آخرت خودش را درست کند. 

وی با تاکید بر اینکه دنیا با تمام امکاناتش مقدمه‌ای برای آخرت است، اظهار کرد: ماشینی به درد انسان می‌خورد که سالم باشد و سرعت درست داشته باشد. انسان باید هدف را بشناسد و راه‌های رسیدن را در نظر بگیرد و از اینها استفاده کند تا به آخرت برسد. کار شما عزیزان چنین کاری است که باید به این مسیر سوق بدهید.

آیت‌الله حسینی گفت: امروز فرزندان ما در فضای باز و وسیعی تربیت می‌شوند که اگر بتوانیم مسیر درست را ادامه بدهیم خودشان انتخاب می‌کنند که درست مسیر را طی کنند و از فحشا دور بشوند؛ الان جنگ میان اسلام و کفر نیست، بلکه اسلام با تمام ادیان مخصوصا یهودیان جنگ است؛ امروزه در بعضی کشور‌ها قانون تعیین کردند که فرزندی که متولد می‌شود اسم و جنسیت نباید داشته باشد تا به سن هجده سالگی برسد و خودش انتخاب کند. برخی کشور‌ها در گردن انسان‌ها عین سگ قلاده می‌اندازند و راه می‌برند. این سلب هویت از انسان است و افتخار می‌کند که حیوان باشد!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید ریل گذار برنامه‌ها فرهنگی باشیم نه فقط مصرف کننده و دنبال کننده، گفت: ان‌شاالله توجه به مسئله هنر روز به روز بیشتر شود و پیشرفت کند و نیت‌های غیرصحیحی که دشمنان از طریق هنر دنبال می‌کنند را به خودشان برگردانیم.

وی با بیان اینکه جنگ ما و جهاد تبیین دایره بسیار وسیعی دارد، خاطرنشان کرد: همین هوش مصنوعی تهدید‌های زیادی را برای ما به وجود آورده و اهداف خبیثی دارند. کسانی خوراک به این هوش مصنوعی می‌دهند و جهت به آن می‌دهند تا به چیزی که می‌خواهند در جهت‌گیری جوامع برسند. 

نماینده ولی فقیه در عراق در پایان تصریح کرد: خدا را شاکریم که در ایران، سرزمین مهدویت هستیم. کسانی که اهل مقاومت هستند در دنیا می‌دانند که ریشه مقاومت در ایران است؛ ایران هم بحمدالله به پیشرفت در زمینه نظامی رسیده و آنقدر سلاح دارد که دشمن را بترساند ولی میدان دوم که جهاد اکبر است باید حواسمان جمع باشد که گیر نفس و فحشا نیفتیم و مراقب باشیم دیگران هم گرفتار این دام نشوند.

در ادامه برنامه، آیت‌الله حسینی به برخی سوالات مذهبی حاضران جلسه پاسخ داد.

حمیده جعفری رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب برگزاری این جشنواره را افتخاری برای این دانشکده دانست.

جعفری همچنین برخی دغدغه‌های دانشجویان هنر برای دیده شدن آثارشان و حمایت‌های مادی و معنوی از آنها را مطرح کرد که نماینده ولی فقیه هم قول پیگیری و مساعدت دادند. 

جشنواره سرو از مجموعه جشنواره امامت و مهدومیت دانشگاه آزاد سال گذشته در سطح کشوری و در سال جدید در سطح بین‌المللی برگزار شده است.

در این جشنواره در بخش‌های طراحی پوستر، عکس، شعر، مداحی ۹۷۷ اثر رسیده است که در داوری اولیه ۵۰ عکس، ۸۰ پوستر و ۲۰ اثر ادبی انتخاب شد.

پس از داوری نهایی، منتخبین جشنواره اعلام و در مراسم اختتامیه از برندگان تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب