دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1403 - 13:02

دیدار احمدیان با وزیر خارجه چین، همتای هندی و ونزوئلایی/ آمادگی ایران برای تبادل دستاوردهای علمی و فناوری با ونزوئلا

دیدار احمدیان با وزیر خارجه چین، همتای هندی و ونزوئلایی  آمادگی ایران برای تبادل دستاوردهای علمی و فناوری با ونزوئلا
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه نشست بریکس با همتای ونزوئلایی خود وهمچنین وزیر امور خارجه چین دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین‌المللی و همچنین تبادلات تجربیات و دستاوردهای علمی و فناوری رایزنی کرد.
کد خبر : 931443

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اکبر احمدیان، دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه نشست مشترک بریکس با برخی کشور‌های محور جنوب با همتای ونزوئلایی خود دیدار کرد.  

طرفین در این دیدار بر تقویت روابط همه جانبه سیاسی، امنیتی و اقتصادی دو کشور تاکید کردند.  

احمدیان از مواضع ونزوئلا در رابطه با فلسطین تقدیر کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تبادل تجربیات و دستاورد‌های علمی و فناوری را به طرف ونزوئلایی اعلام و تاکید کرد  سیاست توجه به منطقه آمریکای لاتین در دولت جدید ادامه دارد.

احمدیان همچنین در ادامه دیدار‌های خود در سن‌پترزبورگ با «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین دیدار کرد.

وزیر امور خارجه چین در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران، یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است. چین به توافق مشارکت راهبردی دو کشور پایبند است و علاوه بر آن، حوزه‌های جدید همکاری را در نظر داریم.

وانگ یی با تأکید بر اینکه آماده تقویت همکاری‌ها در چارچوب کریدورهای حمل و نقل هستیم، گفت: پکن و تهران چالش‌ها و تهدیدهای یکسانی دارند و از این رو، باید با یکدیگر همکاری کنند و تلاش های آمریکا علیه ایران، روسیه و چین را ناکام بگذاریم.

احمدیان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه دولت جدید ایران نیز سیاست ثابتی نسبت به چین دارد و رویکرد توسعه مناسبات ایران و چین را دنبال می‌کند، گفت: تسهیل اجرای سند همکاری‌های بلندمدت ایران و چین و رفع موانع فراروی آن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: همکاری دو و چندجانبه ایران و چین به تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان سپس با همتای هندوستانی خود دیدار و طرفین بر تقویت مناسبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی دو کشور تأکید و از روند رو به رشد تعاملات و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های راهبردی ابراز رضایت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب