دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تعیین محل احداث شهرک خوابگاهی جدید دانشگاه تهران

تعیین محل احداث شهرک خوابگاهی جدید دانشگاه تهران
پردیس رفاهی- خوابگاهی ۱۲۰ هزار مترمربعی برای دانشگاه تهران با حمایت مؤسسه نیکوکاری مولانا احداث می‌شود.
کد خبر : 931353

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن ابریشم‌چی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری مولانا با اعلام این خبر، گفت: مؤسسه نیکوکاری مولانا در توافق‌نامه‌ای با دانشگاه تهران متعهد شده است که ۱۲۰ هزار مترمربع فضا‌های رفاهی و ورزشی برای توسعه امکانات رفاهی، ورزشی و خوابگاهی دانشجویان دانشگاه تهران احداث نماید.

وی افزود: موضوع این توافق‌نامه عبارت است از تأمین سرمایه و انجام اقدامات مربوط به ساخت (اعم از خدمات مهندسی، تأمین مصالح و تجهیزات و انجام کلیه کار‌های ساختمانی، نصب تجهیزات و تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی و …) جهت احداث و راه‌اندازی پردیس رفاهی- خوابگاهی مولانا به مساحت زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربع در اراضی موسوم به ژئوفیزیک دانشگاه تهران، واقع در انتهای خیابان کارگر شمالی- مقابل سازمان انرژی اتمی.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری مولانا توضیح داد: بر اساس این توافق‌نامه، تأمین و پرداخت کلیه هزینه‌های ساخت و تجهیز پردیس خوابگاهی تا مرحله بهره‌برداری برعهده مؤسسه نیکوکاری مولانا است. همچنین تصریح شده است که زمین موضوع این توافقنامه در مالکیت دانشگاه تهران است و دانشگاه متعهد است تا پایان مدت عمر مفید ساختمان، از ساختمان احداثی صرفاً با کاربری رفاهی- خوابگاهی بهره‌برداری نماید.

محسن ابریشم‌چی تاکید کرد: ساخت و تجهیز و راه‌اندازی پروژه بر اساس مشخصات فنی پیوست توافق‌نامه و مطابق ضوابط فنی و مهندسی مورد تأیید نظام مهندسی و با رعایت اصول ایمنی و استاندارد‌های موجود، مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اخذ مجوز‌های لازم و انشعابات آب و برق و گاز برعهده دانشگاه تهران است؛ بیان داشت: مشابه این شهرک خوابگاهی در ایران وجود ندارد. این شهرک آنقدر جذاب و متفاوت احداث خواهد شد که به عنوان یک مقصد گردشگری باشد؛ یعنی اگر یک خارجی به ایران آمد و خواست یک جای قشنگ را بیند، حتماً به این شهرک بیاید. معتبرترین معماران بر روی آن کار می‌کنند و برای رعایت مولفه‌ها و استاندارد‌های معماری ایرانی اسلامی در آن اهتمام ویژه داریم.

ابریشم‌چی افزود: در این شهرک خوابگاهی، کتابخانه و سالن‌های قرائت‌خانه و مجموعه‌های ورزشی و تفریحی دیده شده است. هر کتابخانه در پنج طبقه و هر طبقه آن ۱۵۰۰ مترمربع وسعت دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری مولانا در پایان گفت: دو قطعه ملک در شمال تهران از سوی مؤسسه نیکوکاری مولانا جهت تضمین اجرای این پروژه بزرگ، به نام دانشگاه تهران زده شده است. این اقدام جهت تضمین و به صورت امانت انحام شده است. با احداث ملک مدنظر و پس از اینکه تعهدات وفق توافق‌نامه پیش رفت، این دو ملک به مؤسسه برمی‌گردد. این دو ملک دارای ارزشی بیش از هزینه مورد نیاز برای احداث ۱۲۰ هزار مترمربع می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، کلنگ احداث این پردیس رفاهی- خوابگاهی ۱۲۰ هزار مترمربعی، به زودی با حضور جمعی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی به زمین زده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب