دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1403 - 12:00

مدیرروستا: صعود بدون دردسر تیم ملی با رفع مشکلات ممکن می‌شود/ جایگزین چندانی برای تغییر نسل نداریم

مدیرروستا: صعود بدون دردسر تیم ملی با رفع مشکلات ممکن می‌شود  جایگزین چندانی برای تغییر نسل نداریم
بازیکن سابق تیم ملی گفت: تغییر نسل دادن لازم است ولی جایگزین چندانی نداریم و فقط دو سه بازیکن جوان به ما امیدواری دادند.
کد خبر : 931332

علی‌اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص عملکرد تیم ملی در دو دیدار اول خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: تیم ملی به خاطر کیفیت نامطلوب چمن ورزشگاه فولادشهر اصفهان نتوانست عملکرد خوبی برابر قرقیزستان داشته باشد. خدا را شکر که برنده شد و به بازی با امارات رسیدیم. انتظار می‌رفت، چون کیفیت زمین چمن ورزشگاه خوب باشد بازی بهتری را به نمایش بگذاریم که تقریبا این شکلی شد. برابر امارات بهتر بازی کردیم و بازیکنان ما ثابت کردند زمین مناسب در کیفیت آنها اثربخش است.  

فوتبال ازبکستان در حال پیشی گرفتن از ماست

وی افزود: تیم ملی نواقصی دارد ولی هماهنگی سردار آزمون و مهدی طارمی و قائدی بسیار امیدوارکننده است. زور فوتبال‌مان زیادی است که نتیجه می‌گیریم و بر اساس تاکتیک پیش نمی‌رویم. امیدوارم مباحث تاکتیکی هر چه سریع‌تر پیش رود. بازی تاکتیکی از تیم ملی ببینیم و تبریک می‌گویم به همه اعضای تیم ایران که برای صعود به جام جهانی می‌جنگند. مشکلات قبلی را رفع کنیم تا بتوانیم صعود بدون دردسری را تجربه کنیم. حریف بعدی ما تیم ملی ازبکستان است و فوتبال این کشور در حال سبقت و پیشی گرفتن از ایران است. دلیل آن هم فقدان امکانات لازم سخت افزاری و نرم افزاری در کشورمان برای توسعه فوتبال است. تا زمانی که نتوانیم این نقیصه را برطرف کنیم فوتبال ما درجا می‌زند. به نظرم رقیب اصلی ما برای صدرنشینی ازبکستان است و قطر هم که قهرمان جام ملت‌ها شده جبران مافات می‌کند و در بازی‌های بعدی بهتر ظاهر می‌شود.

سرمربی تیم ملی باید دست به عصاتر پیش برود

بازیکن سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: در رده باشگاهی هم زمین‌های مناسب نداریم و دچار فقر تاکتیکی در بازی‌های لیگ برتر هستیم. در این چند ساله مربیان ما کار خاصی انجام ندادند و فقر تاکتیکی به همراه فاصله‌ای زیاد با فوتبال روز دنیا ملموس است. این مسائل گریبان فوتبال ما را گرفته و به تیم ملی سرایت کرده است. اگر بازیکنان لژیونر خود را نداشتیم و توانایی بالای خط حمله ما نبود، نتایج فعلی هم نمی‌گرفتیم و بسیار به مشکل می‌خوردیم. قاعدتاً باشگاه‌ها باید تولید بازیکن کنند و به ندرت این اتفاق می‌افتد که بازیکنی با کیفیتی بالا ببینیم. به همین دلیل سرمربی تیم ملی باید دست به عصاتر پیش برود. تغییر نسل دادن لازم است ولی جایگزین چندانی نداریم و فقط دو سه بازیکن جوان به ما امیدواری دادند. جایگزین برای طارمی، آزمون، قدوس، جهانبخش، قائدی و .. نداریم. کل فوتبال ما در زمینه تولید بازیکن مریض است و مربیان ما به روز هستند. به گفتار مربیان ما به روز هستند و در اجرا نیستند. البته کیفیت بازیکنان هم پایین آمده و اگر به داد فوتبال نرسند به مشکل جدی می‌خوریم. فدراسیون فوتبال نباید بگذارد بیش از این عقب بمانیم.  

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب