دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوید ادهم در نشست معاونان مدارس سما دانشگاه:

یکپارچه نگری به نظام آموزشی یکی از امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی است

یکپارچه نگری به نظام آموزشی یکی از امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی است
دبیر کل هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دومین روز از برگزاری دومین شورای معاونان امور مدارس دانشگاه، گفت: یکپارچه نگری به نظام آموزشی یکی از امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 931273

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی نوید ادهم در مراسم دومین شورای معاونان امور مدارس دانشگاه، توسل و تمسک به سیره نبوی پیامبر اکرم (ص) را جزو ارکان اصلی تربیتی برشمرد و گفت: در ادبیات دینی ما پیامبر اکرم (ص) آغاز آفرینش است، با مشاهده سیمای زیبای پیامبر (ص) در قرآن و مطالعه مکتب رسول درمی یابیم که نوع مواجهه خداوند با پیامبر در قرآن حتی با سایر پیامبران متفاوت است، از این رو دنیا را از منظر پیامبر باید نگاه کرد

نوید ادهم با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره‌ی توبه «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ» خستگی ناپذیری، پرکاری، پرتلاشی، اندیشه جهانی داشتن را برخی از ویژگی‌های حضرت رسول اکرم (ص) برشمرد که باید از آن الگوبردار نائیم.

وی هدف از حضور در این نشست را تقدیر از زحمات و فعالیت‌های انجام شده «نادی» در معاونت علوم تربیتی و مهارتی برشمرد و تصریح کرد: در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه داریم تا رصد کلی بر روی عملکرد و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم، از این رو معاونت علوم تربیتی و مهارتی از نظر کمیت و کیفیت پیشرفت مطلوب و مقبولی داشته است.

 دبیر هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی گفت: دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی محصول یک تفکر است که آن تفکر نظام یکپارچه آموزش تربیتی است، یکی از امتیازات این دانشگاه یکپارچه نگری به نظام آموزشی است. یعنی دانشگاه آزاد اسلامی از کودکستان تا دانشگاه ظرفیت اجرای این نظام یکپارچه را در بدنه‌ی خود داراست و این امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.

در ادامه نوید ادهم در خصوص برخورد با نسل جدید تاکید کرد: دانش آموزان امروز با دانش آموزا ن گذشته متفاوت بوده و ضریب هوشی کودکان به علت دسترسی به منابع اطلاعاتی مختلف بیشتر است و اگر قرار است برای این نسل برنامه ریزی تربیتی داشته باشیم تنها راه ما حضور در مدارس و کلاس‌های درس می‌باشد.

وی ادامه داد: هرم ارزش گذاری نظام آموزشی ما برای یادگیری و اثر بخشی معکوس است. در تحقیقات علمی امروزه به این نتیجه رسیده اند که نظام آموزشی را از مهدکودک و دبستان باید آغاز نمود.

نکته دیگری که نوید ادهم به آن اشاره نمود بومی سازی تعلیم و تربیت در کشور جهت جلوگیری از فقر تئوریک بود.

پرسش و پاسخ میان مدعوین و نوید ادهم پایان بخش این نشست بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب