دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1403 - 08:32

لزوم تمرکز بر تقویت گفتمان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری براساس اسناد بالادستی

لزوم تمرکز بر تقویت گفتمان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری براساس اسناد بالادستی
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بر ضرورت تمرکز بر تقویت و گسترش گفتمان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری براساس اسناد بالادستی تأکید کرد.
کد خبر : 931258

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه، ایمان عطارزاده معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و رؤسای شورای تخصصی و رؤسای واحد‌های دانشگاهی برگزار و بر ضرورت مأموریت‌گرا و مسئله‌محور بودن واحد‌های دانشگاهی و عدم اتخاذ تصمیم‌های غیرمتمرکز و ناهمگون که مانع تحقق اهداف سازمان شود تأکید شد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این نشست با اشاره به توانمندی و ظرفیت هر استان و هر واحد دانشگاهی گفت: تمام واحد‌های دانشگاهی باید با توجه به توانمندی خود، توان خود را برای عملیاتی کردن یک موضوع یا پروژه متمرکز و از انجام تصمیم‌های پراکنده، ناموزون و بی‌برنامه خودداری کنند.

عطارزاده اضافه کرد: عملیاتی کردن مأموریت‌های محول شده به واحد‌های دانشگاهی باید براساس مدل و مرجع عمل شود و توان واحد‌ها باید مصروف یک یا دو فرصت سرمایه‌گذاری برای بهره‌وری بهتر قرار گیرد، چراکه دانشگاه بسان یک کارخانه ایست که هر واحد آن دارای توانمندی خاص خود است که باید روی آن سرمایه‌گذاری شود و بر حسب نیاز نیز توسعه داده شود.

وی با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بر محور سند تحول و تعالی دانشگاه شکل می‌گیرد و نیاز است تا از فعالیت‌های جزیره‌ای پرهیز و به‌صورت شبکه‌ای عمل کنند، افزود: تقویت و گسترش گفتمان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری کنار خودباوری و تقویت کسب و کارها، تقویت همکاری‌های مستمر راهبردی و همکاری و تعامل مؤثر بین واحد‌های دانشگاهی باید براساس اسناد بالادستی تحقق یابد.

به گزارش آنا؛ این نشست با بیان گزارش‌ و مشکلات پیش روی واحد‌های دانشگاهی توسط رؤسای واحد‌ها در حوزه‌های فناوری و سامانه‌های مجازی دانشگاه ادامه یافت و سپس عطارزاده به تبیین برخی موارد پرداخت و مقرر شد این مشکلات با پیگیری همکاران وی در سازمان مرکزی به‌زودی حل و فصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب