دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیت‌الله العظمی محفوظی درگذشت

آیت‌الله العظمی محفوظی درگذشت
آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی شب گذشته در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند.
کد خبر : 931254

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی از مراجع عظام تقلید دارفانی را وداع گفت.

بر اساس این گزارش، آیت الله العظمی محفوظی در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی ، امام خمینی و گلپایگانی و همچنین مرحوم داماد و حجت و علامه طباطبایی،

حضور معظم‌له در مبارزات از ابتدای نهضت اسلامی و بارها دستگیری و زندان و تبعید و همراهی با مرحوم آیت الله العظمی بهجت و مسئولیت شورای استفتاء ایشان، در حدی که مرحوم آیت الله بهجت می گفت من روی حکم آقای محفوظی حکم نمی کنم.

آیت‌الله العظمی محفوظی درگذشت

آیت‌الله عباس محفوظی، تلاشهای فرهنگی بسیاری را به انجام رساند. او که از نخستین سالهای تحصیل به تدریس می‌پرداخت، بار‌ها و بار‌ها کتب دوره مقدمات و سطح را به طلاب مستعدّ و فضلای بسیاری درس داد و سال‌ها به تدریس خارج فقه پرداخت و طلاب بسیاری را از درس و اخلاق خود بهره‌مند ساخت. در زمینه علوم عقلی نیز به تدریس کتب فلسفی، از جمله شرح منظومه سبزواری پرداخت و کتابی در زمینه ولایت فقیه نگاشت.



آیت‌الله العظمی محفوظی درگذشتآیت‌الله محفوظی در کنار تحصیل و تدریس، همواره از مبارزه بر ضد رژیم پهلوی باز نماند و ضمن شرکت در جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، زیر بسیاری از اعلامیه‌های افشاگرانه آن مرکز را امضا کرد. در رژیم گذشته بار‌ها مورد تعقیب، بازجویی و تبعید قرار گرفت و با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ نیز همواره مدافع و یار امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

فردا ساعت ۱۰ صبح پیکر آیت‌الله محفوظی از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تا حرم حضرت معصومه(س) تشییع و در بارگاه کریمهٔ اهل‌بیت(س) به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب