دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1403 - 18:35

«جوزپ بورل» حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه المواصی را به شدت محکوم کرد +فیلم

«جوزپ بورل» حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه المواصی را به شدت محکوم کرد +فیلم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که به شدت کشتار غیرنظامیان در یک حمله ارتش اسرائیل به یک اردوگاه پناهجویان در خان‌یونس را محکوم می‌کند.
کد خبر : 931242

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که به شدت کشتار غیرنظامیان در یک حمله ارتش اسرائیل به یک اردوگاه پناهجویان در خان یونس را محکوم می‌کند.

بورل در ادامه تاکید کرد: قوانین جنگ باید مورد احترام قرار گیرد و غیرنظامیان مورد محافظت قرار گیرند. ما نمی‌توانیم فاجعه انسانی در غزه را عادی سازی کنیم.

به گزارش آنا، شب گذشته اشغالگران صهیونیست در حمله‌ای شبانه به اردوگاه آوارگان فلسطینی در خان‌یونس شمار زیادی را شهید و مجروح کرده است.


دیوید لمی، وزیر خارجهٔ انگلیس گفته بود: «رسیدن به آتش‌بس در غزه مهم است و آنچه امروز در خان‌یونس اتفاق افتاد، تکان‌دهنده است».

همچنین وزارت خارجه عربستان سعودی بمباران چادر‌های آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان یونس واقع درجنوب غزه را محکوم کرد و خواهان آتش بس فوری در این منطقه شد.

بنابراین گزارش، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، تهاجم وحشیانه بامداد امروز رژیم صهیونیستی به مرکز اسکان آوارگان فلسطینی در منطقه «مواصی» شهر خان‌یونس و قتل عام ده‌ها تن از غیرنظامیان بی‌پناه فلسطینی را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی با اشاره به نشانه‌های دال بر استفاده از بمب‌های سنگرشکن در این جنایت هولناک و ناپدید شدن شماری از پناهندگان فلسطینی در گودال‌های ایجاد شده در نتیجه این تهاجم، تصریح کرد: رژیم تروریستی اسرائیل با حملات جنون‌آمیز خود به غیرنظامیان فلسطینی و اردوگاه‌های آوارگان، بار دیگر نشان داد که به هیچیک از موازین حقوقی و بین‌المللی و نیز اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه استمرار اینگونه جنایات شنیع طی یازده ماه گذشته و نیز گسترش تعرضات این رژیم علیه امنیت، حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشور‌های منطقه، مصادیق بارز و انکارناپذیر تهدید صلح و امنیت بین‌المللی، نسل‌کشی، جنایت جنگی، پاک‌سازی قومی و جنایت علیه بشریت است، خواستار اقدام فوری و مؤثر نهاد‌های بین‌المللی بویژه  شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایجاد بازدارندگی و مهار جنایات بی حد و حصر رژیم اسرائیل بر اساس منشور ملل متحد و حقوق بین الملل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب