دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه‌های غربی بر غفلت از مقوله فرهنگ و جبران آن اذعان دارند

دانشگاه‌های غربی بر غفلت از مقوله فرهنگ و جبران آن اذعان دارند
وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های غربی نیز هم اکنون اذعان دارند که در گذشته آن‌ها، مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است و باید جبران شود.
کد خبر : 931205

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین سیمایی صراف در نود و هفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های کشور ضمن تاکید بر نقش بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: یکی از وظایف مهم بسیج اساتید جذب حداکثری است که از آن غفلت شده، زیرا این جذب مستلزم به رسمت شناختن اختلاف نظر‌ها و دیدگاه‌های مختلف است که در قرآن کریم نیز به این اختلاف نظر‌ها نیز تاکید شده است.

وی با تاکید بر به رسمت شناختن اختلاف نظر‌ها ادامه داد: از اقدامات اولیه حضرت امام خمینی (ره) پیگیری بحث تقریب مذاهب برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و تکیه بر مشترکات همدیگر بود.

سیمایی در ادامه به نقش مهم فرهنگ در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بسیج اساتید باید با اقدامات نرم، کار فرهنگی و اخلاقی، فرهنگ مدارا را در دانشگاه‌ها ترویج دهد، زیرا ما تقویت وفاق و همدلی را جز اهداف و وظایف خود می‌دانیم.

وزیر علوم همچنین درباره نقش فرهنگ در دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم گفت: مساله فرهنگ در دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم نیز مورد تاکید قرار گرفته و حتی دانشگاه‌های غربی نیز هم اکنون اذعان دارند که در گذشته آنها، مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است و باید جبران شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره نسل جدید اظهار داشت: نسل جوان امروز، نسل استقلال طلبی است که این ویژگی در این نسل در همه دنیا مشاهده می‌شود، نسلی که به عنوان نسل زد در غرب معرفی شد و باید با آنها صبحت کرد و آنها را شناخت.

در این نشست همچنین روسای بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در حضور وزیر پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملی سنجش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب