دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدرسه عالی مهارت دانشگاه آزاد شهرکرد برتر شناخته شد

مدرسه عالی مهارت دانشگاه آزاد شهرکرد برتر شناخته شد
معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از کسب عنوان برتر توسط مدرسه عالی مهارت این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 931195

پژمان فاضلی، معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از کسب عنوان برتر توسط مدرسه عالی مهارت این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: مدرسه عالی مهارت تربیت‌معلم ابتدایی واحد شهرکرد با برگزاری ۱۵ دوره موفق از سال ۱۴۰۱ تا امروز به‌عنوان مدرسه برتر شناخته و معرفی شد.

وی هدف از ایجاد مدارس عالی مهارتی را آموزش غیررسمی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و نیز گسترش دانش مهارتی و توانمندسازی منابع انسانی تحصیل‌کرده با رویکرد راه‌اندازی کسب‌وکار با تکیه بر مدل‌های نوآوری اجتماعی در راستای بسترسازی مشاغل فناورانه و دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: در مدارس عالی مهارت، مهارت آموزان باید از سطح تعریف شده‌ای از دانش تخصصی، حداقل دیپلم، برخوردار باشند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی بلندمدت و کوتاه‌مدت به‌عنوان دو مسئولیت دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، عنوان کرد: ازجمله سیاست‌های کلی اشتغال کشور ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی با بهره‌گیری از نظام آموزشی کشور و آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز‌های بازار کار فعلی و آینده است.

فاضلی اضافه کرد: در راستای محقق شدن این سیاست‌ها، یکی از اهداف تعیین‌شده در سند دانشگاه اسلامی تربیت متخصصین ماهر و کارآفرین از طریق توأم کردن آموزش و مهارت با جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی است.

کسب درآمد ۵۰۰ میلیونی از فعالیت‌های مدرسه عالی مهارت

عاطفه عباس‌زاده‌سامانی مدیر مدرسه عالی مهارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز در گفت‌وگو با آنا بیان کرد: فعالیت این مدرسه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و تا امروز با برگزاری ۱۵ دوره موفق توانسته‌ایم ۶۰۰ دانشجو و حدود ۵۰۰ میلیون کسب درآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: تدریس صفحه به صفحه دروس هر پایه با جدیدترین روش‌های تدریس، آشنایی رویکرد‌های اصولی یاددهی یادگیری، افزایش خلاقیت در تدریس، چگونگی ارتباط صحیح با دانش آموزان، استفاده از روش‌های نوین تدریس و راهکار روش‌های تدریس موفق از مزیت‌های شرکت در کارگاه‌های تربیت‌معلم است.

مدیر مدرسه عالی مهارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به افزایش میزان رضایت شرکت‌کنندگان در دوره‌های مدرسه عالی مهارت و شناخته شدن این مدرسه به‌عنوان مدرسه برتر مطرح کرد: از ملاک‌های ارزیابی مدرسه عالی مهارت می‌توان به جذب بالای دانشجو، کسب درآمد خارج از شهریه، توسعه مدرسه عالی مهارت در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب