دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اشتراک‌گذاری تجربیات الهام‌بخش معلمان در رویداد بین‌المللی «الف تا»/ ۱۰۸ هزار تجربه برای داوری در وبگاه الف تا ثبت شد

اشتراک‌گذاری تجربیات الهام‌بخش معلمان در رویداد بین‌المللی «الف تا»  ۱۰۸ هزار تجربه برای داوری در وبگاه الف تا ثبت شد
مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۰۸ هزار تجربه برای داوری در وبگاه «الف تا» ثبت شد، گفت: اشتراک‌گذاری تجربیات الهام‌بخش معلمان در رویداد بین‌المللی الف تا ضرورت دارد.
کد خبر : 931049

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری رویداد بین المللی «الف تا» و اقدامات آموزش و پرورش برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه با حضور علی پارسانیا مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش خدیجه زارعی مدیر مدرسه ریحانه روستای مسجده، زینب کاویانی مدیر هنرستان، مهراب رضایی مدیر مدرسه منتخب رویداد «الف تا» در کرمانشاه، حسینعلی مردانشاهی مدیر مدرسه منتخب تربت جام برگزار شد.

علی پارسانیا، مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این نشست اظهار کرد: در دبیرخانه الفتا که به وسیله معلمان و مدیران مدارس اداره می‌شود، طراحی‌ها توسط برگزیدگان سال گذشته انجام شد.

پارسانیا ابراز کرد: چهار خلا در آموزش و پرورش داشتیم و برای پاسخ به این چهار نقیصه رویداد «الف تا» را طراحی کردیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مدیران بسیار ویژه و خلاق در حال انجام فعالیت هستند که در آموزش و پرورش زحمات این عزیزان دیده نمی‌شود. ساز و کار مشخصی برای قدر شناسی از این عزیزان وجود ندارد تا بتوانند اثرگذار باشند.

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه تجربیات خوبی توسط معلمان و مدیران نخبه وجود دارد، ابراز کرد: اما این تجربیات الهام‌بخش در کلاس درس و مدرسه باقی می‌ماند؛ ابتدا باید این تجربه‌ها را بشناسیم و سپس بتوانیم به نحوی آن را به سایرین انتقال دهیم.

پارسانیا اضافه کرد: یکی از راهبردهای مهم در تحول قله‌سازی از قهرمانان است؛ اما لزوما این قهرمان‌ها الگو نمی‌شوند. در آموزش و پرورش قهرمان تربیتی داریم، اما نتوانستیم آن‌ها را به قله تبدیل کنیم. قله‌سازی از آدم‌ها باید در کنار اقدامات ویژه‌اشان باشد.

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: اینکه فقط در مرکز معاونین وزیر طراحی و ابلاغ را انجام دهند و مدارس اجرا کنند، تنها شکست ما را به همراه دارد. ما به تعامل بین ستاد و صف نیاز داریم.

وی با بیان اینکه رویداد «الف تا» درصدد است زمینی را به دور از امر دستوری فراهم کند، اضافه کرد: رویداد بین‌المللی الف تا به دنبال این است که مدیران و معلمان کارهای تحولی خود را انجام دهند، نقد کنند تا یک حرکت شبکه‌ایی جمعی اتفاق بیفتد.

پارسانیا با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ هزار اثر در رویداد بین‌المللی الف تا ثبت شد، ابراز کرد: همچنین ۱۰۸ هزار تجربه برای داوری در وبگاه «الف تا» ثبت شد و هر کدام از این معلمان عضو این وبگاه شدند. ۱۸۰ هزار فرهنگی عضو وبگاه هستند.

وی با اشاره به رادیو «الف تا»، اظهار کرد: این رادیو حاصل مصاحبه کوتاه کارشناسان و مدیران و معلمان است و آرام آرام در حال پیشروی است. نمایشگاه بین‌المللی رویداد الف تا از ۲۱ تا ۲۳ شهریور در برج میلاد تهران اجرا می‌شود. در این نمایشگاه علاوه‌بر شکل‌گیری غرفه‌های روایت‌گری مدیران و معلمان، نشست‌هایی تحت عنوان تجربه‌نوردی بین کارشناسان و صاحب تجربه برگزار شده و این تجربه‌ها در وبگاه الف تا ضبط می‌شود.

پارسانیا خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در دو بخش کلی تک‌تجربه‌ها و مدارس پیشتاز  برگزار می‌شود. ۹ هزار مدرسه در این جشنواره اثر خود را ارسال کردند و  ۶۲ مدرسه انتخاب شدند. ۸۵ اثر و تجربه در مرحله کشوری پذیرفته شده است.

در ادامه این نشست حسین علی مردان‌شاهی، مهراب رضایی، زینب کاویانی و خدیجه زارعی از مدیران و معلمان و برگزیدگان اولین رویداد الف‌تا بخشی از تجربیات خود را با رسانه‌ها در میان گذاشتند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب