دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین مراسم شورای معاونان امور مدارس استان‌ها مطرح شد؛

یک اتفاق مهم قرار است در دانشگاه آزاد اسلامی رخ دهد/ شفافیت و دقت در امور مالی در دانشگاه آزاد بسیار بالا است

یک اتفاق مهم قرار است در دانشگاه آزاد اسلامی رخ دهد  شفافیت و دقت در امور مالی در دانشگاه آزاد بسیار بالا است
داریوش جاوید، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم شورای معاونان امور مدارس استان‌ها که روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، درباره مسائل مالی دانشگاه آزاد و تغییراتی که قرار است رخ دهد توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 931018

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم شورای معاونان امور مدارس استان‌ها که روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: قبلا در دانشگاه آزاد نمیدانستیم چقدر ملک و اموال داریم و اگر قراردادی منعقد می‌شد ما متوجه نمیشدیم. چون شناسه ملی دانشگاه یکی بود متوجه نمی‌شدیم و  نظارت بعد از خروجی داشتیم اما چند سالی است می‌توانیم توسط یک سامانه در سازمان مرکزی بر این فرایند نظارت کنیم که سامانه مدارس سما هم باید در این سامانه وارد شود و هر کاری می‌کند ثبت شود. سامانه بودجه هم راه‌اندازی شده است. درست است سیستم دانشگاه آزاد هیئت امنایی هدایت می‌شود اما هر ۳ ماه یکبار صورت مالی را بررسی می‌کنیم و شفافیت و دقت در دانشگاه آزاد بسیار نمایان و بالا است.

وی با اشاره به کیک اقتصاد گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، کیک اقتصادی امسال ۳۲/۷ همت بود که این مقدار ۴ یا ۵ برابر قبل است که در اثر رشد تعداد دانشجویان(یک میلیون و سیصد و شصت هزار) این امر رخ داده است. 

وی درباره موضوع حقوق و دستمزد اضافه کرد: شاید نسبت حقوق به تورم جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی جای بهبود داشته باشد اما دانشگاه آزاد از لحاظ کمی رشد داشته است.

جاوید افزود: هزینه پرسنلی هم طی سالها افزایش یافته است. در سال ۱۴۰۱ مبلغ فیش حقوقی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مبلغ ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان بوده است اما در ۱۴۰۳ مبلغ فیش حقوقی حدود ۲۲ میلیون شده است. نمیگویم مبلغ زیادی است اما رو به رشد است. 

جاوید اظهار کرد: بخشنامه الف و ب در دانشگاه آزاد که اجرا شده است، تفاوتی در فیش حقوقی به وجود آورده است و قرار است در برج ۶ و ۷ ما پایه سنوات را افزایش دهیم و آن رقم قبلی با توجه به رتبه اساتید بالا رود.

جاوید بیان کرد: در چند سال گذشته فکر میکردیم که دانشگاه آزاد اسلامی در برخی موارد دچار مشکل شود اما به لطف خدا این مشکلات حل شده است.

وی درباره تحول اداری نیز گفت: یک اتفاق مهم قرار است در دانشگاه رخ دهد که ۳ یا ۴ هدف مهم دارد و قرار است با هم، خوشه ای کار کنیم که جزییات آن را خواهیم گفت. هدف دوم این است که پاسخگویی دانشگاه نسبت به دانشجو را بالا ببریم و  قرار است ساختار سمت افراد مانند مدیر و معاون تغییر کند و به همه مسئولیت دهیم.

وی بیان کرد: قرار است پرداختی‌ها مبتنی بر جایگاه سازمانی نباشد و قرار است در بخش کارمندی نیز یک کارشناس بتواند تا سمت کارشناس ممتاز پیش رود.

انتهای پیام/

پرستو توکلی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب