دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقدیر شاخه ریاضی فرهنگستان علوم از نتایج مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

تقدیر شاخه ریاضی فرهنگستان علوم از نتایج مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی
مدیر شاخه ریاضی فرهنگستان علوم در نامه‌ای به دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از نتایج مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیر کرد.
کد خبر : 931014

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ‌مدیر شاخه ریاضی فرهنگستان علوم در نامه‌ای به دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از نتایج مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیر کرد.

در متن نامه دکتر مگردیچ تومانیان به دکتر ایمان افتخاری دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است:

با سلام و احترام

شاخه ریاضی فرهنگستان علوم برای برگزاری همایش «راهکار‌های ارتقاء آموزشی ریاضی در مدارس» در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۳ چندین جلسه با دبیرخانه راهبردی کشوری متوسطه دوم و انجمن معلمان ریاضی تشکیل داده است.

بحث‌های انجام شده در این جلسات در جریان همایش با شرکت ۱۶۰ نفر به طور حضوری و ۱۳۴۰ نفر از دبیران کشور به طور مجازی و پرسش و پاسخ در انتهای برنامه همایش، حمایت خوبی از برگزاری آزمون‌های نهایی کلاس‌های دهم، یازدهم و دوازدهم صورت گرفت.

اعتقاد بر این بود که دانش آموزان کلاس‌های درسی دبیرستان‌ها را جدی‌تر تعقیب کنند و در پی فهم مطالب درسی روش‌های استدلالی و منطقی هستند و همانند سابق تدریس تستی دیده نمی‌شود.

در عین حال تعدادی از اعضای شاخه ریاضی در جریان آزمون‌های نهایی بازدید‌هایی از حوزه امتحانی داشته و از دقت نظر در برگزاری آزمون‌ها حمایت کردند.

انجام آزمون‌ها از متون کتاب‌های درسی باعث شده است که دانش‌آموزان سراسر کشور بتوانند خود را برای آزمون‌ها آماده نمایند. نتیجه آزمون‌های خرداد ماه نشان داد که تعدادی از دانش‌آموزان شهر‌های کوچکتر توانستند در بین ۱۰۰ نفر اول کنکور ظاهر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب