دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دیدار وزیر علوم با پیشکسوتان و اساتید برجسته دانشگاهی در مشهد مقدس

دیدار وزیر علوم با پیشکسوتان و اساتید برجسته دانشگاهی در مشهد مقدس
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر زیارتی خود به مشهدمقدس، در دیدارهای جداگانه با چند تن از اساتید برجسته دانشگاهی دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات حوزه علم گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 931005

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر زیارتی خود به مشهدمقدس، در دیدارهای جداگانه با چند تن از اساتید برجسته دانشگاهی دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات حوزه علم گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، فائزه توتونیان، استاد ریاضی دانشگاه فردوسی با تمرکز بر بحران مهاجرت، به فرار نخبگان اشاره کرد و با توجه به تجربه تحصیل مستمر خود در اروپا به مقایسه علل و دلائل مهاجرت در اروپا و ایران پرداخت.

وی اظهار کرد: از اینکه فرزندی از نهاد علم، سکاندار وزارت علوم شده است بسیار خرسندیم و قطعاً سرمایه‌های علمی کشور آماده همکاری با دکتر سیمایی هستند.

وزیر علوم در ادامه با علیرضا کوچکی، استاد مهندسی کشاورزی، عضو هیئت امنای دانشگاه‌های خراسان رضوی و فردوسی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم، نیز دیدار کرد و کوچکی در این دیدار با اشاره به ظرفیت دانشگاه و انتقاد از نادیده انگاری ظرفیت‌های دانشگاه تاکید کرد و گفت: اگر دانشگاه به شأنیت علمی و غیروابسته خود بازگردد، بسیاری از مسائل زنجیره‌وار حل خواهد شد.

وی با اشاره به تجارب مدیریتی وزیر علوم، اظهار کرد: تجارب سیمایی در سطح دولت و نگاه میان‌رشته‌ای‌ ایشان می‌تواند کلید حل معضلات امروز دانشگاه باشد.

محمدجعفر یاحقی، استاد ممتاز ادبیات و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ نیز در دیداری جداگانه با وزیر علوم با اشاره به سخنان دکتر سیمایی در مجلس شورای اسلامی و در روز معارفه، باور به کرامت انسانی و تکریم استادان را مزیت وزیر جدید علوم دانست و از اینکه این فضیلت، شعاری نیست؛ تقدیر کرد.

در ادامه محمود مهدوی دامغانی، استاد تاریخ و ادبیات و نویسنده، با تمجید از مقام علمی و عملی سیمایی به تجارب مشابه خود در بیش از شصت سال قبل از تحصیل در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و درخصوص مدیریت دانشکده‌ها در دوران پیش از انقلاب سخن گفت.

وی از ارشادات استاد مطهری خاطراتی نقل و توصیه‌هایی معنوی را بدرقه راه وزیر علوم کرد.

وزیر علوم همچنین با آیت‌الله سیدان از علمای مبرز شهر مشهد نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر علوم
ارسال نظر
قالیشویی ادیب