از تشکیل اتاق فکر برای جذب دانشجو تا ترغیب کاردانیها به ادامه تحصیل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در نشست ستاد جذب و هدایت تحصیلی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه با توجه چرخش تحولآفرین از اقتصاد شهریهمحور و مبتنی بر ارزش افزوده املاک به پایداری اقتصادی مبتنی بر درآمدزایی از جریان یادگیری تحولآفرین، پژوهش و نوآوری رسیده تا از اتکا به درآمدهای شهریهای فاصله گرفته و در مسیر تحقق درآمدهای غیرشهریهای و زمینهسازی این مهم گام بردارد.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز مانند سالهای گذشته در زمینه جذب و هدایت تحصیلی دانشجویان فعال بوده و درصدد است فضای آموزشی و تحصیلی امن با کادری مجرّب و امکانات سختافزاری و نرمافزاری متناسب برای افراد علاقهمند به تحصیل و پژوهش فراهم آورد و مکانی برای آموزش، رشد و تعالی فرزندان ایران اسلامی ایجاد کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: براین اساس درصددیم با استناد به بخشنامه ابلاغی سازمان مرکزی با تشکیل ستاد هدایت تحصیلی و کمیته جذب و مشاوره به ارائه بهترین خدمات برای فراهمسازی زمینه جذب حداکثری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گام برداریم.
کلانتری با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی، معرفی رشتهها، دورههای تحصیلی و آشنایی داوطلبان با امکانات، تسهیلات، دستاوردها و مزیتهای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یادآور شد: تشکیل ستاد هدایت تحصیلی، جذب و پذیرش و تقسیم وظایف هر بخش با صدور ابلاغ توسط رئیس دانشگاه، تأسیس دفتر مشاوره و هدایت تحصیلی و استفاده از نیروی انسانی متخصص، امکانات، تجهیزات و بهرهگیری از ظرفیت مشاوران، مدرسان و دانشجویان توانمند برای مشاوره تلفنی به علاقهمندان تحصیل در دانشگاه و تشکیل اتاق فکر تبلیغات از اقدامات هدفمند در حوزه جذب و پذیرش دانشگاه است.
وی گفت: برنامهریزی برای بازدید میدانی دانشآموزان از محیط و امکانات دانشگاه، معرفی امکانات، دستاوردها، تسهیلات، امکانات و انتشار در عموم رسانههای دیداری و شنیداری، مجازی و مکتوب منطقه و استان، طراحی، تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی شامل بروشور، پوستر، کاتالوگ و بنرهای تبلیغاتی و معرفی امکانات دانشگاه، تهیه و تولید فیلمها و تیزرهای کوتاه و انتشار در پیامرسانهای پرمخاطب شهر و استان، تهیه تور مجازی از امکانات، تسهیلات و دستاوردهای واحد و قرار دادن در سایت واحد و انتشار در سایر شبکهها و سایتهای مجازی، مشخص کردن جامعه هدف و ارسال پیامکهای تبلیغاتی و هدفمند در بازه زمانی اعلام نتایج و ثبتنام و انتخاب رشته، درج آگهیهای مرتبط با هدایت تحصیلی در شبکه و کانالهای اجتماعی پرمخاطب و خبرگزاریها، انجام تبلیغات تلویزیونی، پخش تیزر، درج زیرنویس و تبلیغات رادیویی و برنامهریزی و زمینهسازی برای حضور مسئولان دانشگاه در برنامههای پرمخاطب تلویزیونی و صداوسیما، تعامل با خانوادهها برای اخذ شهریه کمتر، تعامل با کافینتها برای ثبتنام داوطلبان، تماس با داوطلبانی که ثبتنام کردهاند، اما برای ادامه تحصیل مراجعه نکردهاند و فارغالتحصیلان دورههای کاردانی و ترغیب آنان به ادامه تحصیل و... ازجمله اقدامات و برنامههایی است که میتواند در هدایت تحصیلی جذب و پذیرش دانشجو مؤثر باشد؛ به این ترتیب برنامهریزی این دانشگاه برای تحقق اهداف درآمد شهریهای مؤثر خواهد بود.
انتهای پیام/