دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک نشست خبری مطرح شد؛

مهران مدیری به تلویزیون بازمی‌گردد

مهران مدیری به تلویزیون بازمی‌گردد
مدیر شبکه تلویزیونی نسیم از توافق اولیه رسانه ملی با مهران مدیری برای تولید یک اثر نمایشی طنز خبر داد.
کد خبر : 931000

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری مدیران شبکه نسیم برای معرفی برنامه‌های این شبکه در ماه ربیع الاول پیش از ظهر امروز در  محل این شبکه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدرضا خوشرو مدیر این شبکه عنوان‌کرد: شبکه نسیم با ماموریت نشاط و سرگرمی آن هم  در جامعه ایران با پیشینه فرهنگی و شرایط خاص خودش، کارکرد‌های مهمی دارد. شبکه نسیم هم که از سال ۹۲ به صورت آزمایشی و از سال۱۳۹۳به صورت رسمی تاسیس شد، به دنبال این است  که نشاط و خنده را به خانواده‌های ایرانی هدیه بدهد و با محتوایی جذاب آنها را سرگرم کند.

خوشرو اظهار کرد: در دوره تحولی سازمان صدا و سیما به موضوع سرگرمی و فراغت توجه ویژه‌ای شده است. برند‌های برنامه‌های معارفی شبکه مثل «نفس»، «با حسین حرف بزن» همچنان ادامه دارد و درحال برنامه ریزی برای فصل جدید «نفس» هم هستیم. در کنار اینها برنامه‌های جدید هم خلق شده است. بر مبنای رویکرد عدالت گستری که در سند تحول بر آن تأکید شده است  تلاش بر این است که همه تولیدکنندگان محتوای طنز و سرگرمی این حق و امکان فعالیت داشته باشند؛ و در‌های شبکه نسیم برای همه این دوستان خلاق و طناز باز است.

وی افزود: مجموعه نمایشی «چاخان پاخان»، فصل اول برنامه طنز ایرانی «جورچین» هم  تولید و پخش شد. «چهار شگفت انگیز» هم برنامه جدید دیگری بود که به آنتن رسید. «خوش نمک» برنامه‌ای برای افرادی است  که فکر می‌کردند استعداد ویژه‌ای در حوزه طنز دارند. «بگو بخند» یک برنامه مستقل با پروداکشن بزرگ برای حوزه استعدادیابی طنز بود که فصل اول دوم  آن پخش شد و فصل سوم در حال تولید است.

خوشرو گفت: برنامه «از سرگذشت» هم یک برنامه معارفی بود  که در ماه محرم و صفر پخش شد از برنامه‌های پرمخاطب سازمان بود.

مدیر شبکه نسیم درباره فرجام برنامه «دورهمی» و ادامه فعالیت مهران مدیری نیز گفت: آقای مدیری مشکلی برای ادامه فعالیت ندارد و ایشان برای ادامه تولید برنامه قرارداد بسته اند البته یک اداری وجود دارد که باید حل شود.

وی افزود: البته ما همواره از چهره‌های طناز جدید و خلاق استقبال کرده ایم چراکه معتقدیم باید تنوع و تکثر چهره‌ها در این حوزه را رعایت کنیم.

وی درباره برنامه‌های آینده شبکه نسیم نیز گفت: یک برنامه تلویزیونی با عنوان «هزار و یک در شبکه نسیم در مرحله پیش تولید و ساخت دکور قرار داردکه با محوریت شخصیت محبوب «جناب خان» طراحی شده و نام قبلی آن هم « شب‌های جناب خان» بود.اتاق فکر این برنامه که بخشی از آن به صورت مسابقه است، حدود ۶ ماه در حال سوژه‌یابی و طراحی بودند. در کنار «جناب خان» یک مجری هم حضور دارد که هنوز و نامش قطعی نیست و سازندگان برنامه با چند مجری در حال مذاکره هستند.امیدواریم برنایمه «هزار و یک» تا پایان مهرماه به آنتن برسد.

 خوشرو عنوان کرد: «خوش نمک» از جمله برنامه‌های پرمخاطب شبکه نسیم استکه در آن رقابت بین افرادی که مدعی بانمکی و طنازی هستند شکل می‌گیرد و بیشتر یک گعده  و رقابت خودمانی است. دو قسمت از فصل چهارم این مجموعه روی آنتن رفته  و قسمت های بعدی هم همزمان با ضبط برنامهف پخش خواهند شد. فصل سوم «بگو بخند»  هم از اول مهر روی آنتن می رود. فصل سوم برنامه «سرنخ» نیز با اجریا کالمران تفتی به شکل متفاوتی پخش خواهد شد که این فصل بخش بیرونی و میدانی دارد و جذابتر و پرهیجان‌تر از قبل خواهد بود. فصل جدید «کودک شو» با آیتم ها و طراحی های جدید می آید و از یلدا با شرایط جدیدتری به آنتن می رسد.

مدیر شبکه نسیم گفت:«نوآ» با اجرای ستاره سادات قطبی  عنوان یکی دیگر از برنامه های جدید شبکه نسیم است که مرتبط با دنیای مُد و خیاطی است و به نوعی برای بانوان طراحی شده است. ب«همبازی» و مسابقه «شاداباد» از برنامه‌هایی هستند که با فاصله متفاوت‌تری پخش می‌شوند.

خوشرو با تأکید بر این که ذائقه مردم متنوع شده است، افزود: تلاش این است که سرگرمی‌ها هم متنوع شود. برخی از هنرمندان انتخاب کرده‌اند که در فضای شبکه خانگی کار کنند، برخی هم فقط می خواهند فقط در سینما کار کنند. ما با آن ها که مایل هستند با تلویزیون کار کنند همکاری داریم. هیچ شائبه ای وجود نداشته باشد که برنامه سازی بگوید من تمایل دارم اما شبکه با ما همکاری نمی کند.

خوشرو درباره برنامه ایرج طهماسب نیز بیان کرد: «مهمانی» طراحی فصل دومش صورت گرفته، هم دکور جدید و هم تیم آماده کار است و امیدواریم مشکل مالی این برنامه هم حل شود تا به تولید برسد.

وی درباره برنامه «کودک شو» و برخی انتقادات به اجرای ملیکا شریفی نیا عنوان کرد: خیلی ها هم اجرای او را قابل دفاع می دانند به لحاظ انرژی ای که می گذارد. او تخصص و تحصیلات مرتبط با کودک دارد با این حال اگر نقدی کارشناسی باشد حتما در تصمیمات لحاظ می شود.

خوشرو درباره همکاری با مهران مدیری گفت: فکر می‌کنم برای یک برنامه نمایشی در یکی از شبکه های صداوسیما با او توافق شده است. قرارداد مسابقه «بی سابقه» با اجرای فرزاد حسنی را شب عید بستیم اما هفته پیش قسط آن را دادیم، اما عوامل برنامه در شبکه در رفت و آمد هستند. بنابراین تأخیری که پیش آمده فقط به دلیل مسائل مالی بوده است.

وی در بخش دیگر این نشست درباره احتمال بازگشت برنامه‌سازان شاخصی که پیش از این با شبکه نسیم همکاری داشتند نیز گفت: رامبد جوان  چند وقت پیش به من گفت مردم هنوز وقتی او را می بینند، می‌پرسند که «خندوانه» چه زمانی شروع می شود و خودشان هم ظرفیت تلویزیون را می دانند. اینها همه رفقای ما هستند،  گاهی ترجیح می‌دهند در جای دیگر کار کنند و شاید بعد ازمدتی دوباره به قالب تلویزیون برگردند. کار در تلویزیون جذابیت ها و سختی هایی دارد. «مهمانی» هم برنامه ای است که دیده شد و این حس که در معرض دید ۸۸ میلیون بیننده قرار می‌گیرید اتفاق خوبی است.

 خوشرو افزود: من مانع فعالیت هیچ هنرمندی  در شبکه نسیم نشده‌ام. در مورد برنامه کتاب‌باز باید بگویم «کتاب باز» سروش صحت هم ما به دنبال این بودیم که برنامه اش ساخته شود اما خودش درگیر ساخت سریال بود. مذاکره ها با هنرمندان ادامه دارد. محمد بحرانی همانطور که گفته شد درگیر برنامه است انرژی زیادی هم صرف می‌کند. ۲ هفته پیش هم درگیر کسالت شد. «کودک شو» هم این روزها طرفداران زیادی دارد و صفی طولانی از خانواده ها دوست دارند در برنامه حضور یابند.

وی  عنوان کرد: ما با هنرمندان تعامل می کنیم و مطالباتی که داریم دستوری نیست، «دورهمی» را با تحولاتی که خود آقای مدیری هم راضی بود ساختیم. اخیرا مصاحبه ایرج طهماسب را دیدید که درباره وضعیت تلویزیون چه گفته بود دلیلش این است که ما گفت و گو می کنیم و اقناع صورت می گیرد. مگر بحرانی کم امکان کار در پلتفرم دارد اما این طرف کار می کند. آن طرف پول متفاوتی با دردسر کمتری وجود دارد و شاید من هم بودم آن طرف را انتخاب می کردم، دردسر هم کمتر است چون مخاطب کمتری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب