دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1403 - 15:53

با لیزر واریس از شر رگ‌های واریسی برای همیشه خلاص شوید!

با لیزر واریس از شر رگ‌های واریسی برای همیشه خلاص شوید!
درمان واریس با لیزر به‌عنوان معجزه درمان واریس شناخته شده است. لیزر واریس روشی مؤثر و سالم است که هم برای درمان رگ‌های برجسته طنابی و هم برای برطرف‌کردن مویرگ‌های ریز عنکبوتی کاربرد دارد.
کد خبر : 930931

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وقتی آسیب‌دیدگی دریچه‌های ورید باعث می‌شود که خون به‌جای جریان یافتن به‌سوی قلب به رگ پس زده شود، واریس به‌وجود می‌آید: عارضه‌ای که به‌شکل‌ مویرگ‌های پررنگ آبی یا بنفش در زیر پوست و یا رگ‌های برجسته‌ی پیچ‌وتاب‌خورده و تیره‌رنگ آشکار می‌شود. گرچه واریس بیش از هر چیزی زیبایی اندام درگیر با آن را خدشه‌دار می‌کند، ممکن است عوارضی گاه جزئی - نظیر درد یا بی‌حسی - و گاه بسیار جدی - همچون لخته‌ی خون در وریدهای عمقی (DVT) و آمبولی ریه - را نیز ایجاد کند.

امروزه روش‌های گوناگونی برای درمان این اختلال وریدی و خلاصی از شر خطرات واریس پا یا دیگر نواحی بدن به‌وجود آمده‌اند که درمان واریس با لیزر سریع‌ترین و جدیدترین آن‌هاست. این روش سرپایی و غیرتهاجمی از بهترین راه‌حل‌ها برای از میان بردن انواع واریس‌ مویرگی، و برجسته و طنابی … است که در این مطلب بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

لیزر برای درمان واریس کدام نواحی بدن مناسب است؟

لیزر درمانی واریس به دو صورت سطحی و عمقی انجام می‌شود. لیزر سطحی برای درمان واریس زیر چشم، صورت، سینه و دیگر نواحی مبتلاشده به مویرگ‌های عنکبوتی به‌کار می‌رود، نور لیزر از طریق پوست به ورید آسیب‌دیده راه می‌یابد و آن را چنان ملتهب می‌کند که مسدود خواهد شد. نوع دیگر لیزر درون‌رگی را با عنوان لیزر اندوواسکولار یا EVLA می‌شناسند، مراحل پیچیده‌تری دارد و شامل وارد کردن فیبرهای منعطف لیزر به درون رگ و سوزاندن آن از داخل می‌شود. این شیوه برای درمان قطعی واریس پا و دیگر اندام‌ها و همچنین درمان زخم واریس با از بین بردن ریشه‌ی آن استفاده می‌شود.

لیزردرمانی واریس چه مزایا و چه عوارضی دارد؟

معالجه‌ی واریس با لیزر را به‌عنوان معجزه درمان واریس می‌شناسند، زیرا می‌توان روی موفقیت ۹۷ درصدی آن در از میان بردن رگ‌های ازکارافتاده حساب کرد. این شیوه در جلساتی که کمتر از ۱ ساعت به‌طول خواهند انجامید، بدون نیاز به بستری شدن، بیهوشی و برش‌های پوستی، به بیماری واریس پا یا دیگر نواحی بدن پایان می‌دهد و از آنجایی که گاهی تنها به ۱ جلسه برای اثربخشی نیاز دارد، سریع‌ترین راه‌ درمان واریس به‌شمار می‌آید.

از مهم‌ترین مزیت‌های این روش جزئی و نادر بودن عوارض لیزر واریس پا و سایر اندام‌هاست؛ به‌طوری‌که بیمار نهایتاً با علائمی نظیر کبودی، قرمزی، بی‌حسی، درد و احساس سفتی در مسیر ورید روبه‌رو خواهد شد که همگی موقتی‌اند و به‌زودی از بین خواهند رفت. به‌علاوه احتمال بروز سوختگی دراثر دُز بالای تابش اشعه نیز وجود دارد، اما نه وقتی به‌سراغ بهترین دکتر فوق تخصص واریس در تهران برای درمان بروید.

از این‌ها گذشته، لیزر درمانی واریس مزایای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

  • عدم نیاز به طی دوره‌ی نقاهت
  • باقی نگذاشتن اثری از زخم یا بخیه
  • ساده و بی‌دردسر بودن مراقبت‌های بعد از لیزر
  • مناسب بودن این روش برای معالجه‌ی بیشتر افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله

درمان واریس با لیزر

قبل و بعد از لیزر واریس چه کنیم؟

پیش از اقدام برای لیزر واریس مهم است که بیمار استحمام کند و موهای زائد اندام واریس‌زده را از بین ببرد.

  1. نوشیدن مایعات به‌اندازه‌ی کافی و خوردن یک غذای سبک نباید فراموش شود.
  2. شخص باید لباسی راحت و گشاد به‌تن داشته باشد و از رانندگی کردن بپرهیزد.
  3. در کلینیک و پس از پایان درمان رگ واریسی با لیزر، موضع درمان بانداژ و با نوارهای کشی یا جوراب واریس پوشانده می‌شود و برای جلوگیری از یکی از عوارض بسیار نادر لیزرتراپی، یعنی عفونت، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌گردد.
  4. مصرف به‌موقع و مطابق دستور این دارو ازجمله‌ی مواردی‌ست که باید پس از درمان واریس با لیزر رعایت شود.
  5. دیگر مراقبت بعد از لیزر واریس پا شامل پیاده‌روی برای بهبود گردش خون است، اما دقت داشته باشید که انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی دست‌کم تا ۱ هفته توصیه نمی‌شود.

سایر اقدامات و نکات مراقبتی پس از لیزر واریس به شرح زیرند:

  • بالا نگه داشتن پاها و قرار دادن بالش در زیر آن‌ها در حالت درازکش
  • خودداری از ایستادن‌ها یا نشستن‌های طولانی‌مدت
  • نوشیدن مایعات فراوان و مصرف میوه و سبزیجات
  • پرهیز از استحمام با آب خیلی گرم
  • رانندگی نکردن برای دست‌کم ۴۸ ساعت پس از درمان
  • برداشتن پانسمان پس از ۲ روز و تعویض آن درصورت نیاز
  • استفاده از جوراب واریس برای ۲ تا ۴ هفته

هزینه‌ی لیزر واریس چگونه محاسبه می‌شود؟

بسته به اینکه واریس چه وسعتی از اندام را درگیر کرده باشد و کدام نوع وریدها (صافن‌های بزرگ یا کوچک، پرفوران و…) با چه قطری صدمه دیده باشند، میزان کار دکتر واریس، تعداد فیبرهای لیزر و جلسات درمانی موردنیاز برای ریشه‌کن کردن واریس مشخص می‌شوند. همین فاکتورها نیز هستند که تعیین می‌کنند این روش برای هر بیمار چقدر خرج برمی‌دارد. با این‌همه، از آنجایی که لیزرتراپی و درمان واریس با بیمه تکمیلی امکان‌پذیر است، بیماران از لحاظ پرداخت هزینه لیزر واریس پا مشکلی نخواهند داشت و چندان به‌زحمت نمی‌افتند.

لیزر واریس پا

چه کسانی نمی‌توانند لیزردرمانی واریس انجام دهند؟

  • زنان باردار
  • معلولین و افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند از جوراب واریس استفاده کنند
  • مبتلایان به چاقی مفرط
  • افرادی که با ترومبوز وریدی عمقی درگیر بوده‌اند
  • کسانی که با بیماری‌های مزمن، نظیر مشکلات کبدی، دست در گریبان‌اند

مجهزترین کلینیک درمان واریس با لیزر کجاست؟

از میان بردن این عارضه با تشخیص واریس با روش‌های به‌روز و دقیق، همچون سونوگرافی کالر داپلر و پلتیسموگرافی، آغاز می‌شود. البته پیش از آن به ویزیت اولیه جهت ارزیابی وضعیت وریدها نیاز است و پس از آن، دکتر واریس بهترین روش برای معالجه‌ی فرد را با توجه به شرایط خاص او پیشنهاد می‌دهد.

کلینیک تخصصی درمان واریس پرفسور مهرداد اقدسی یکی از بهترین‌ها مراکز درمان واریس در تهران است که هم با پزشکانی برجسته همکاری دارد و هم از به‌روزترین تجهیزات تشخیصی برخوردار است. همچنین در این مرکز علاوه‌بر انواع دستگاه لیزر واریس - چه سطحی و چه درون‌رگی -، امکانات موردنیاز برای انجام سایر روش‌های درمانی نظیر فلبکتومی، اسکلروتراپی، رادیوفرکوئنسی (FR) و… نیز موجود هستند تا بیماران نهایت راحتی را تجربه کنند.

گذشته از این‌ها، دکتر مهرداد اقدسی که سابقه‌ای نزدیک به ۲۰ سال در رابطه با معالجه‌ی واریس دارند و استاد بسیاری از پزشکان متخصص و فوق تخصص ایرانی و خارجی در این زمینه هستند هم در کلینیک حضور دارند و در کنار مشاوره‌ها تخصصی به معاینه و درمان بیماران می‌پردازند.

راه‌های ارتباطی با کلینیک واریس دکتر مهرداد اقدسی

واتس آپ و تلگرام برای مشاوره و تماس بیماران شهرستان و خارج از کشور: 09365066105

شماره کلینیک : 02122819276 و  02122819277

آدرس کلینیک واریس: تهران - کامرانیه شمالی، ابتدای لواسانی غربی، جنب بانک پارسیان، ساختمان شماره یک واحد 8

وب‌سایت: www.iranvein.com

اینستاگرام دکتر مهرداد اقدسی: iranvein_clinic

کانال تلگرام دکتر اقدسی: https://t.me/iranvein

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب