دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1403 - 08:00

کعبی: هجمه علیه تیم ملی اصلاً درست نیست/ امارات موذیانه بازی می‌کند

کعبی: هجمه علیه تیم ملی اصلاً درست نیست  امارات موذیانه بازی می‌کند
پیشکسوت تیم ملی گفت: فوتبال در آسیا خیلی پیشرفت کرده و ملی‌پوشان ما نیاز به حمایت دارند تا بهترین نمایش خود را ارائه کنند. 
کد خبر : 930879

حسین کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد تیم ملی در دور اول مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و دیدار در خانه امارات در دور دوم مسابقات اظهار کرد: با توجه به کیفیتی که تیم ملی ایران دارد و از لژیونر‌های خوبی بهره می‌برد، کیفیت ضعیف زمین چمن ورزشگاه فولادشهر اصفهان اجازه نداد تا بازی مورد انتظار را از تیم ملی ببینیم. بهترین بازیکنان از سوی امیر قلعه‌نویی دعوت شدند و بر اساس نیاز و تاکتیک تیم بازیکنان در ترکیب قرار گرفتند ولی کیفیت زمین نگذاشت تا بازی همیشگی را ببینیم و با نتیجه بهتری برابر قرقیزستان برنده شویم. تیم قلعه‌نویی مشکل فوتبالی ندارد و به لحاظ کیفیت زمین دچار مشکل بودیم.

فوتبال در آسیا خیلی پیشرفت کرده

وی ادامه داد: قطعاً در بازی با امارات تیم ملی ایران بازی بهتری ارائه می‌کند، چون کیفیت زمین‌های ورزشگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس بسیار مطلوب است. خلاصه بازی امارات با قطر را دیدم. حریف بسیار سختی برای تیم ملی خواهد بود و مسلماً نیاز داریم تا بازی حساب شده‌ای انجام دهیم. قطر تیم بسیار خوبی است و نتیجه‌ای که امارات برابر این تیم گرفته نشان می‌دهد که حریف بسیار خطرناکی است. فوتبالی که امارات ارائه می‌کند موذیانه است. سطح فوتبال در آسیا بالا رفته و دیگر هیچ حریفی را نمی‌توان ضعیف دانست. هجمه‌ای که در حال حاضر علیه تیم ملی است به هیچ وجه درست نیست. باید پشت تیم ملی کشورمان باشیم و از این تیم حمایت کنیم تا بار دیگر جواز صعود به جام جهانی را کسب کند. اصلاً کار آسانی نداریم و گروه‌مان بسیار سخت است. فوتبال در آسیا خیلی پیشرفت کرده و ملی‌پوشان ما نیاز به حمایت دارند تا بهترین نمایش خود را ارائه کنند. 

مشکل اساسی جوانگرایی تیم ملی باشگاه‌ها هستند

پیشکسوت تیم ملی درباره اینکه جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان وظیفه کادرفنی است، خاطرنشان کرد: ما باید برای بازیکنانی که پس از جام جهانی از تیم ملی بازنشسته می‌شوند جایگزین پیدا کنیم. برای حضور در تیم ملی بازیکنی که از لیست جا مانده باشد نداریم و در میان ملی‌پوشان لیگ برتری هم بازیکنی نیست که سر آن دعوا باشد. تیم‌های باشگاهی باید بازیکنانی با استاندارد تیم ملی معرفی کنند. محدوده انتخاب سرمربی تیم ملی به لیگ برتر و لژیونر‌ها بازمی‌گردد. وقتی چهره فوق‌العاده‌ای رو نشده، سرمربی چه کند. عین حقیقت است که بازیکن نداریم و بهترین بازیکنان جوان به تیم ملی دعوت شدند، در ترکیب قرار گرفتند و باید به آنها فرصت داد تا در تیم ملی جا بیفتند. مشکل اساسی باشگاه‌ها هستند که بازیکن تولید نکرده‌اند و انتخاب سرمربی تیم ملی را محدود کرده‌اند.

سکو‌های ورزشگاه‌ها باید کنترل شود

وی درباره اینکه حمایت از تیم ملی برای صعود به جام جهانی کافی است، عنوان کرد: فدراسیون فوتبال و در رأس آن مهدی تاج حمایت‌های لازم را از تیم ملی کرده و مشکل خاصی در حمایت از تیم ملی از ناحیه فدراسیون وجود ندارد و بهترین امکانات را در اختیار این تیم گذاشته است. مشکل اصلی تماشاگرانی هستند که روی سکو‌ها به جای حمایت از تیم ملی شعار می‌دهند. با احترام به باشگاه ذوب‌آهن که ورزشگاه خود را در اختیار تیم ملی قرار داد و گناهی هم ندارد که کیفیت زمین چمن به این شکل بوده، چون خود تیم این باشگاه هم از همین زمین استفاده می‌کند، اگر کیفیت چمن بهتر بود مطمئناً تیم ملی بازی به مراتب بهتری را ارائه می‌کرد. سکو‌های ورزشگاه‌ها برای بازی‌های تیم ملی باید کنترل شود، چون تعدادی از ملی‌پوشان به شدت از شعار‌هایی که داده می‌شود ناراحت هستند در حالی که آنها با تمام وجود تلاش می‌کنند تا تیم کشورشان نتیجه بگیرد.

در باد پیروزی مقابل استقلال نمی‌خوابیم

کعبی درباره شرایط استقلال خوزستان در لیگ برتر اظهار کرد: زود است درباره تیم صحبت کنیم، چون نیمی از تیم تغییر کرده، سرمربی خارجی آمده و مدیرعامل هم تغییر کرده است. زمان می‌برد تا تبدیل به تیمی منسجم شویم و به مرور زمان این اتفاق می‌افتد. الان نمی‌توان گفت تیم برای نیفتادن می‌جنگد، آسیایی شدن یا ماندن در میانه‌های جدول، گذر زمان شرایط را مشخص می‌کند. سخت‌ترین لیگ آسیا، لیگ برتر ایران است. بازیکنان خوبی در استقلال خوزستان داریم و کادرفنی هم کیفیت بالایی دارد، تلاش می‌کنیم همواره بهتر از قبل باشیم. برتری مقابل استقلال تهران ارزشمند بود ولی در باد این پیروزی نمی‌خوابیم، چون اگر تیم از فرم خود خارج شود، جمع کردنش سخت می‌شود. بازیکنان با تجربه‌ای داریم که لمس می‌کنند یک پیروزی همه چیز نیست. برای آنکه جایگاه خوبی در لیگ برتر داشته باشیم باید در ادامه راه هم نتایج خوبی بگیریم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب