دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رحیم‌پور ازغدی:

برقراری ارتباط بین دانشگاه و جامعه بخشی از مشکلات کشور را حل می‌کند

برقراری ارتباط بین دانشگاه و جامعه بخشی از مشکلات کشور را حل می‌کند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت «حیدر رحیم‌پور ازغدی» که روز گذشته در موسسه فرهنگی قدس برگزار شد، اظهار داشت: ایشان خودش را نسبت به همه چیز بدهکار و مسئول می‌دانست و به‌شدت ساختارشکن بود.
کد خبر : 930862

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه به محیط بیرونی کار ندارد جامعه هم به دانشگاه، کاری ندارد. مشکلاتی که داریم که با برقراری ارتباط بین دانشگاه و جامعه قابل حل است.

«حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت «حیدر رحیم‌پور ازغدی» گفت: ایشان خودش را نسبت به همه چیز بدهکار و مسئول می‌دانست و به‌شدت ساختارشکن بود.
وی افزود: امکان نداشت شرایط یا موقعیتی را ببیند و برای حل آن نکوشد. ایشان به دنبال اصلاحات انقلابی بود و بسیاری از مشکلات ما را بر پایه ساختار‌های غلط که غربی‌ها در زمان پهلوی در ایران به وجود آورده بودند، می‌دیدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ایران بیشترین کارمند را در جهان دارد، ابراز داشت: حقوق‌بگیران به‌همراه خانواده‌هایشان در ایران در حدود ۳۰ میلیون نفر هستند و بخش زیادی از بودجه کشور صرف همین هزینه حقوق آنها می‌شود درحالی‌که اصلاً به این تعداد کارمند نیاز نداریم.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: حاج حیدر رحیم‌پور معتقد بود تا زمانی که نظام دیوان‌سالاری و بروکراسی کشور را بررسی نکنیم و ندانیم چه ایراد دارد، کجای آن درست است و چگونه می‌شود آن را بهبود بخشید، موفقیتی در این زمینه حاصل نمی‌شود. 

وی تأکید کرد: در بیش از ۴۰ سال حیات انقلاب اسلامی تمام جناح‌های سیاسی آمدند ولی مشکلات اساسی کشور حل نشد. برای مثال هیچ جناحی برنامه بلندمدت ۲۰ ساله برای کارمندان دولتی ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نظام آموزش‌وپرورش ایراد دارد و خروجی مدارس نه مهارتی دارند و نه کاری و همچنین مفهوم اشتغال و کار برای آنها درست تعریف نمی‌شود. نظام آموزشی دو دهه دانش‌آموزان را در اختیار دارد، اما نمی‌تواند به آنها کار و مهارت بیاموزد.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: ایران حدود ۴ میلیون دانشجو دارد که از جمعیت برخی کشور‌های اروپایی بیشتر است، اما بسیاری از آنها فقط مدرک می‌گیرند و مهارتی در رشته خود ندارند.

وی با اشاره به شیوه صحیح انتقاد از سوی حاج حیدر بیان داشت: ایشان معتقد بود آنهایی که تنها انتقاد و گله می‌کنند انتقاد آنها فایده‌ای ندارد. در کنار انتقاد باید امربه‌معروف بکنی، یعنی تنها نهی‌ازمنکر نکنی.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: برای انتقاد و حل مشکل اول باید مشکلات را شناسایی کرد و بعد راه‌حل بالفعل را پیدا کرد.

رحیم پور ازغدی بار دیگر با انتقاد از وضعیت آموزشی کشور گفت: در رشته کشاورزی دانشگاه‌های ما هزاران مهندس بیکار کشاورزی تربیت می‌کنند و این مهندسان نمی‌دانند چگونه باید آب، نیروی کار و زمین کشاورزی را کنترل کنیم. به همین علت است که هزاران متخصص داریم در زمینه‌های آلودگی، کشاورزی، ترافیک و بانکداری، اما در همه‌اش مشکل داریم.

وی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه به محیط بیرونی کار ندارد جامعه هم به دانشگاه، کاری ندارد. مشکلاتی که داریم که با برقراری ارتباط بین دانشگاه و جامعه قابل حل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب