دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت روز جهانی سوادآموزی؛

داشتن سواد مالی بخشی ضروری از آموزش است

داشتن سواد مالی بخشی ضروری از آموزش است
با فرارسیدن روز جهانی سوادآموزی، یکی از نکاتی که افراد باید به آن توجه کنند توجه به سواد مالی دانش‌آموزان به‌عنوان یک بخش ضروری از آموزش کلی است.
کد خبر : 930855

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به اقتصاد رو به رشد جهانی و عصر دیجیتال، سواد مالی بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده است. گزارش سال ۲۰۱۹ مرکز جهانی برتری سواد مالی (GFLEC) نشان می‌دهد که بهبود سواد مالی ارتباط مستقیمی با نتایج مالی بهتر، مانند رفتار‌های مؤثر در پس‌انداز، مدیریت اعتبار و انتخاب‌های سرمایه‌گذاری دارد.

با افزایش جاه‌طلبی‌ها در میان جوانان در جهان، نیاز به آموزش مالی برای کمک به افراد در دستیابی به اهدافشان و جلوگیری از مشکلات مالی نیز افزایش می‌یابد. تحقیقات پایگاه تحقیقاتی «Mintel» نشان می‌دهد که ۷۷ درصد از جوانان امروزی آرزوی داشتن خانه، ۵۹ درصد آرزوی داشتن خودرو و ۵۵ درصد آرزوی سفر به خارج از کشور را دارند. 

داشتن سواد مالی برای تبدیل این آرزو‌ها به واقعیت ضروری است. کارشناسان توصیه می‌کنند جوانان می‌توانند با بودجه‌بندی شروع کنند. کنار گذاشتن یک بودجه ماهانه به افراد کمک می‌کند تا امور مالی خود را به‌طور مؤثر مدیریت کنند و هزینه‌های ضروری، پس‌انداز و اهداف آینده مانند خرید خودرو یا خانه را پوشش دهند. کارشناسان یادآور شدند که ۲۷ درصد از کاربران جهانی بین ۱۸ تا ۳۴ سال از اپلیکیشن‌های بودجه‌بندی استفاده می‌کنند که این کار می‌تواند فرایند پس‌انداز را خودکار کرده و در پیگیری اهداف مالی به آنها کمک کند.

سود مرکب ابزاری قدرتمند برای ایجاد ثروت است. سرمایه‌گذاری زودهنگام به شما این امکان را می‌دهد که از سود مرکب بهره‌مند شوید، اصلی که برای ایجاد ثروت حیاتی است. بهرهٔ مرکب گونه‌ای بهره است که در آن میزان بهره به اصل سرمایه اضافه می‌شود و در نوبت‌های بعدی علاوه بر اصل سرمایه‌گذاری، به بهره نیز بهره تعلق می‌گیرد.سرمایه‌گذاری‌های منظم از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری سیستماتیک (SIPs) می‌تواند به مرور زمان ثروت قابل توجهی ایجاد کند.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ تعداد کاربران خرید آنلاین به ۳۰۰-۳۵۰ میلیون کاربر برسد، آموزش به جوانان برای کنترل هزینه‌های اختیاری و تمرکز بر اهداف بلندمدت ضروری است. آموزش مالی می‌تواند به جوانان کمک کند تا عادات مالی خوبی را در ابتدای راه زندگی خود داشته باشند. سواد مالی به‌اندازه سواد تحصیلی مهم است. این مهارت به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند، بدهی‌های خود را مدیریت کنند و ثروتی را برای خود پس انداز کنند.

انتهای پیام/

پرستو توکلی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب