دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1403 - 10:01
معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی:

53 هیئت استان را به تشکیل کمیته ورزش همگانی موظف کردیم/ تجهیز 63 خانه ورزش در شهرهای مختلف

53 هیئت استان را به تشکیل کمیته ورزش همگانی موظف کردیم  تجهیز  63 خانه ورزش در شهرهای مختلف
معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: 53 هیئت استان را به تشکیل کمیته ورزش همگانی موظف کردیم تا به گسترش ورزش همگانی از این طریق اقدام کنیم.
کد خبر : 930847

محمود قربان یار در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه های اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی برای ورزش همگانی و ارتقا میانگین فعالیت های ورزشی جامعه اظهار کرد: استان خراسان رضوی در بعد ورزش همگانی هم در سال 1402 و هم در سال جاری بسیار خوب عملکرده است و آمار ها گویای بهبود وضع ورزش همگانی در این استان است.

وی افزود: این آمار بر اساس شاخص هایی است که وزارت ورزش و جوانان برای ما تعریف کرده است و انتظاراتی است که وزارت از ما دارد. از آغاز سال 1403 همایش های پیاده روی خانوادگی زیادی برگزار کردیم. طرحی که از اول امسال به آن پرداختیم طرح ورزش در آبادی است که اولین بار در مشهد اجرا شد. این طرح برای 6 هزار روستانشین استان خراسان رضوی اجرا شد و تا پایان سال جاری بیشتر نیز می شود. در طرحی دیگر که به نام ورزش برای مردم است، در سرتاسر استان در 125 سالن ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی برای بانوان و آقایان انجام می شود. این طرح ها معمولا با همکاری با آموزش و پرورش و شهرداری بوده است. ما بر اساس جام شهید رجایی شاخص هایی داریم که برای آن نیز هدف گذاری خواهیم کرد.

معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تا کنون که 6 ماه از سال گذشته است جشنواره های ورزش همگانی زیادی برگزار کردیم. امسال شاخص های جدیدی مبنی بر تجهیز کردن خانه های ورزش روستاهای کم برخوردار  برای تعریف ما شد. در این طرح 63 خانه ورزش در شهرستان ها را به توپ و تور و وسایل ورزشی تجهیز کردیم که تقریبا هر خانه 35 میلیون تومان برای ما هزینه داشت. برنامه دیگر ما آماده سازی 50 زمین چمن فوتسالی 20 در 40 است که امیدوار هستیم تا پایان امسال آماده شود. ما 53 هیئت استان را که مشغول فعالیت هستند را به تشکیل کمیته ورزش همگانی موظف کردیم تا به گسترش ورزش همگانی از این طریق اقدام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب