دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1403 - 09:49

هادی زاده: گفته بودیم تبلیغات مذهبی مخالف منشور المپیک است/ بیت سیاح فکر کرد شرایط مثل دوره‌های گذشته است

هادی زاده: گفته بودیم تبلیغات مذهبی مخالف منشور المپیک است  بیت سیاح فکر کرد شرایط مثل دوره‌های گذشته است
سرپرست کاروان ایران در المپیک پاریس گفت: صادق بیت سیاح بدون اطلاع مربی‌اش پرچم خانم ام‌البنین را با خود برده بود، در حالی که به تمامی اعضای کاروان گفته بودیم تبلیغات مذهبی در مسابقات پارالمپیک ممنوع است.
کد خبر : 930803

علی‌اصغر هادی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه چه شد مدال طلای صادق بیت سیاح در ماده پرتاب نیزه مسابقات دوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس دیسکالیفه شد و از دست رفت، اظهار کرد: صادق بیت سیاح ارادت خاصی به خانم ام‌البنین دارد و اعتقادات شخصی وی به این بانوی والامقام بسیار زیاد است. زمانی که مدال طلای وی محرز شد احساسات اعتقادی بر او غلبه کرد و از خود بیخود شد. برای همین پرچمی را که بدون هماهنگی مربی خودش به همراه برده بود بیرون آورد که چنین کاری خلاف ورزش و منشور المپیک است. مدال طلای وی پس گرفته شد و اعتراض‌های کاروان ایران به این موضوع نتیجه‌ای به همراه نداشت تا یک مدال طلا را از دست بدهیم.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک پاریس درباره اینکه به صادق بیت سیاح پیش از شروع مسابقات هشدار نداده بودید که چنین کاری را نکند و یک مدال طلا را از کاروان ایران نگیرد، تصریح کرد: تمام نکاتی که مربوط به رعایت منشور المپیک است به یکایک ورزشکاران و مربیان گوشزد شده و بیش از یک بار هم این موارد یادآوری شده چون حساسیت روی ایران زیاد است. ما حتی پرچم ایران را به ورزشکاران خود نمی‌دهیم تا در ساک مسابقه خود بگذارند و پس از آنکه مدال آنها قطعی شد از روی سکوها پرچم را به آنها می‌دهیم تا کوچک‌ترین بهانه‌ای را به مسئولان برگزاری ندهیم و عاملی برای از دست رفتن مدال‌ها وجود نداشته باشد.

هادی زاده ادامه داد: صادق بیت سیاح در رقابت‌های پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی هانگژو پس از کسب مدال پرچم مذهبی خود را بیرون آورده و این موضوع باعث از دست رفتن مدال وی نشده بود. با وجود اینکه به وی و تمامی اعضای کاروان گفته بودیم تبلیغات مذهبی در مسابقات پارالمپیک ممنوع است ولی بیست سیاح، چون در دو تورنمنت مهم قبلی ایرادی به بیرون آوردن پرچم مذهبی نگرفته بودند با این تصور که در پارالمپیک پاریس هم ایرادی به وی گرفته نمی‌شود با وجود تذکراتی که به وی داده بودیم، پرچم خانم ام‌البنین را بیرون آورد و مدال طلا را از دست داد. او این کار را بدون اطلاع مربی‌اش انجام داد و قطعاً مربی وی اگر می‌دانست نمی‌گذاشت بیت سیاح پرچم را همراه خود ببرد.

هادی زاده: بیت سیاح بدون اطلاع مربی پرچم مذهبی برده بود/ گفته بودیم تبلیغات مذهبی مخالف منشور المپیک است

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب