دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1403 - 09:50
نخستین مرحله مسابقات ملی بتن برگزار شد

افشاری: پیوند شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان با صنعت جریان‌ساز می‌شود

افشاری: پیوند شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان با صنعت جریان‌ساز می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد شهرقدس با بیان اینکه ارتباط شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان می‌تواند جریان‌های بزرگ در صنعت ایجاد کند، گفت: هم‌پیوندی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ، تعالی کشور و تولید ثروت را به همراه دارد.
کد خبر : 930801

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین مرحله از بیست‌ودومین مسابقات ملی دانشجویی بتن با حضور حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهر قدس، ملارد و صفادشت و علیرضا عموعابدینی مدیرکل مسابقات و رویداد‌های علمی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در کارخانه بتن آماده سنگ‌شکن غرب برگزار شد.

حامد افشاری پس از بازدید مراحل ساخت سازه توسط گروه‌های مختلف دانشجویی در سمینار این رویداد که با حضور اعضا و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات بتن از سال ۱۹۷۰ در سراسر جهان برگزار و نوآوری‌های حاصل از آن در قالب محصولات به صنعت راه یافته است.

وی افزود: این رویداد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های علم و صنعت در حوزه بتن شناخته می‌شود و اهتمام بر آن است که شاخص‌های علمی مباحث فنی و نوآورانه از طریق شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان بر اساس استاندارد‌ها به صنعت وارد شود.

رئیس واحد‌های دانشگاهی شهر قدس، ملارد و صفادشت بیان کرد: گروه‌های شرکت‌کننده در این مسابقات می‌توانند در کنار هم هسته واحد‌های دانش‌بنیان را تشکیل دهند و به‌عنوان R&D شرکت‌های بزرگ عمل کنند.

افشاری با بیان این مهم که ارتباط شرکت‌های نوپا و کوچک دانش‌بنیان می‌تواند جریان‌های بزرگ در صنعت ایجاد کند، گفت: هم‌پیوندی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ، تعالی کشور و تولید ثروت را به همراه دارد و از برآیند آن ارتقای کیفیت زندگی مردم حاصل می‌شود.

وی پیشنهاد داد با احصای تقاضا‌ صنعت‌گران، علاوه بر مسابقات سالانه می‌توان رویداد‌های نیازمحور را به همت صنعت و دانشگاه برگزار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب