دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1403 - 16:19
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد:

کیش سکو‌ی توسعه ملی است

کیش سکو‌ی توسعه ملی است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه صنعت گردشگری قلب تپنده این جزیره است، گفت: صنعت گردشگری در جزیره نباید دچار روزمرگی شود.
کد خبر : 930775

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رحیم سرهنگی با اشاره به اینکه جزیره کیش در میان آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس بهترین مقصد گردشگری برای گردشگران ایرانی و خارجی است، اظهار کرد: این جزیره یکی از سکو‌های توسعه ملی است و باید به این باور رسید که سرمایه گذاری در این جزیره به توسعه کشور کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: کیش دارای یکی از زیباترین سواحل با ماسه‌های نقره فام و صخره‌های مرجانی بی نظیر است که یکی از شفاف‌ترین دریا‌های منطقه را دارد و می‌تواند به عنوان یک قطب مهم گردشگری در توسعه نقش آفرینی کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حساسیت و اهمیت معاونت گردشگری، بیان کرد: در حوزه‌های مختلف مدیریتی سازمان بحث بر سر توانایی مدیریتی یک فرد است، اما در بخش گردشگری علاوه بر مدیریت باید ابتکار، خلاقیت، سلیقه و خصوصا رضایتمندی مجموعه وسیعی از فعالین اقتصادی جزیره و حتی سایر حوزه ها، گردشگران و سرمایه گذاران خارجی که از خدمات حوزه گردشگری استفاده می‌کنند را نیز دارا بود.

وی اضافه کرد: کار معاونت گردشگری بسیار حساس است و همین حساسیت‌ها نکته سنجی‌های بسیاری را به دنبال دارد، تا جایی که منجر به ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع شده است.

تغییر در معاونت گردشگری الزام قانونی بود

سرهنگی در پاسخ به برخی موارد مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتصاب سرپرست جدید معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تغییر معاونت گردشگردی مربوط به ممنوعیت قانونی ادامه فعالیت معاون گردشگری سابق به جهت غیرموظف بودن عضویت وی در هیات مدیره سازمان بود؛ دلیل اصلی این تغییر عضو غیر موظفی در دستگاه دیگر و اتمام ماموریت و تمدید نشدن حکم ماموریت معاون سابق بوده است و در این راستا نباید به حاشیه‌ها توجه کرد.

وی با بیان اینکه مطابق با قانون، کارکنان دولت تحت هیچ عنوانی اجازه عضویت همزمان در هیات مدیره شرکت‌های دولتی اعم از موظف و غیر موظف را به هنگام اشتغال به کار در دستگاه‌های اجرایی ندارند، اضافه کرد: تمام اقدامات جابه جایی معاون گردشگری از قبل در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفته بود و حتی از ابتدای خرداد ماموریت ایشان تمدید نشد؛ اما با حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور شهید و سپس صدور بخشنامه معاون اول رییس جمهور وقت مبنی بر توقف جابه جایی‌ها، این تغییر نیز به طور موقت متوقف شد که با استقرار دولت جدید عملا تغییرات در سطوح مختلف دولت صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با قدردانی از زحمات صورت گرفته در حوزه گردشگری، گفت: مهدی ذوقی سرپرست جدید معاونت گردشگری تجارب ارزنده و مدیریتی موفقی در حوزه گردشگری دارد و انتظار می‌رود همگام با سیاست‌های دولت در توسعه صنعت گردشگری کیش و افزایش تراز اقتصادی نقش کلیدی ایفا کند.

وی همچنین از پایش عملکرد معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و بیان کرد: در خصوص عملکرد معاونت‌های سازمان از جمله حوزه گردشگری باید کیشوندان، هتلداران، سرمایه گذاران این حوزه، کلوپ داران دریایی و فعالین حوزه گردشگری قضاوت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مناطق آزاد
ارسال نظر
قالیشویی ادیب