دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه اندازی طرح واکنش سراسری مقابله با آبله میمونی

راه اندازی طرح واکنش سراسری مقابله با آبله میمونی
سازمان جهانی بهداشت با همکاری مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آفریقا یک طرح واکنش سراسری مقابله با آبله میمونی را راه‌اندازی کرد.
کد خبر : 930760

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل ازاسوشیتدپرس سه هفته پس از اعلام وضعیت اضطراری جهانی بیماری آبله میمونی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا و سازمان بهداشت جهانی روز جمعه یک طرح واکنش سراسری به این بیماری را راه‌اندازی کردند.

بودجه تخمینی برای این طرح شش‌ماهه نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار است که ۵۵ درصد آن برای پاسخ به آبله میمونی در ۱۴ کشور متاثر و افزایش آمادگی در ۱۵ کشور دیگر اختصاص پیدا کرده ااست. ژان کاسیا، مدیر کل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا، روز جمعه به خبرنگاران گفت که ۴۵ از این بودجه باقی‌مانده به حمایت عملیاتی و فنی از طریق شرکا اختصاص دارد. مدیر این سازمان اشاره‌ای به اینکه چه کسی این بودجه را تأمین خواهد کرد، نکرد.

این طرح بر نظارت، آزمایش‌های آزمایشگاهی و مشارکت جامعه تمرکز دارد. کاسیا تأکید کرد که واکسن‌ها برای مبارزه با شیوع گسترده کافی نیستند.

از ابتدای سال ۲۰۲۴، پنج هزار و ۵۴۹ مورد تأیید شده امپکس در سراسر قاره ثبت شده است

مدیر کل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۴، پنج هزار و ۵۴۹ مورد تأیید شده امپکس در سراسر قاره ثبت شده است که ۶۴۳ مورد از آنها منجر به مرگ شده که نشان‌دهنده افزایش شدید در تعداد عفونت‌ها و مرگ و میر نسبت به سال‌های گذشته است. موارد ثبت شده در کنگو ۹۱ از کل موارد را تشکیل می‌دهند. بیشتر عفونت‌های آبله میمونی در کنگو و بوروندی، دومین کشور متاثر، در کودکان زیر ۱۵ سال مشاهده شده است.

بر اساس این گزارش این طرح یک روز پس از آن صورت گرفت که اولین محموله واکسن‌های آبله میمونی اهدایی به پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو وارد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبله میمونی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب