دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1403 - 00:30
مدیر ورزشگاه شهرقدس در گفت و گو با آنا:

منتظر تأیید AFC برای میزبانی لیگ نخبگان هستیم/ برای برگزاری دربی کنترل تماشاگران سخت است

منتظر تأیید AFC برای میزبانی لیگ نخبگان هستیم  برای برگزاری دربی کنترل تماشاگران سخت است
مدیر ورزشگاه شهر قدس گفت: منتظر هستیم تا جمع‌بندی کلی شود و مجوز رسمی برای میزبانی از لیگ نخبگان آسیا از سوی AFC داده شود.
کد خبر : 930759

یوسف بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه ورزشگاه شهدای شهر قدس چه مراحلی را برای استانداردسازی پشت سر گذاشته و تا اینجا چقدر هزینه پرداخته، اظهار کرد: نمی‌توانم به صورت دقیق بگویم چندین میلیارد هزینه شده و پس از اتمام کار می‌توان هزینه را اعلام کرد ولی تمام ساختمان‌های ورزشگاه مجهز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی شده، کیفیت اینترنت به بهترین سطح رسیده، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری ورزشگاه افزایش پیدا کرده، پیست دوومیدانی ورزشگاه چمن مصنوعی شده، دکل‌های ورزشگاه افزایش یافته و نور ورزشگاه به سطح استاندارد رسیده است.  

مدیر ورزشگاه شهر قدس افزود: لوکس نور ورزشگاه از ۹۰۰ به ۱۷۰۰ خواهد رسید. نور ورزشگاه که در بازی هوادار و تراکتور باعث شد تا نیمکت دو تیم به سختی بازی را ببینند با اضافه شدن پروژکتوری که مقابل پروژکتور نصب شده قرار می‌گیرد برطرف خواهد شد. ضمن اینکه نور پروژکتور قبلی تنظیم شده است که مستقیم به سمت نیمکت تیم‌ها نباشد.  

وی در مورد اینکه ورزشگاه شهرقدس می‌تواند میزبان دربی استقلال و پرسپولیس باشد، گفت: در مقایسه با ورزشگاه آزادی، گنجایش ورزشگاه شهر قدس بسیار کمتر است. ظرفیت سکو‌های ورزشگاه ۱۲ هزار نفر است و ورزشگاه کامل نشده که بخواهیم تماشاگر بیشتری را پذیرا باشیم. طبیعتاً ورزشگاه شهر قدس تا اندازه‌ای که ظرفیت دارد می‌تواند تماشاگر داشته باشد و با توجه به اینکه استقبال از دربی بیشتر است، کنترل کردن تماشاگرانی که نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند خیلی سخت خواهد بود.  

بخشی درباره اینکه ورزشگاه شهرقدس می‌تواند میزبان بازی‌های استقلال یا پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا باشد در شرایطی که این دو تیم در فصل جاری در تهران میزبان نبوده‌اند و می‌توانید حضور بیش از اندازه تماشاگران را کنترل کنید، عنوان کرد: نیرو‌های ورزشگاه شبانه‌روزی کار می‌کنند تا بتوانیم قبل از شروع مسابقات ورزشگاه را آماده بازی‌ها کنیم. سیستم VAR ورزشگاه هم تأیید شد و نمایندگان AFC هم بازرسی خود را انجام داده‌اند و منتظر تأیید آنها هم هستیم. البته نقطه نظراتی هم داشتند که باید اعمال شود. در مجموع منتظر هستیم تا جمع‌بندی کلی شود و مجوز رسمی برای میزبانی از لیگ نخبگان آسیا از سوی AFC داده شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب