دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجلیل از ۱۱۰ دانش آموز برگزیده سومین جشنواره هنری مدارس سمپاد کشور در شیراز

تجلیل از ۱۱۰ دانش آموز برگزیده سومین جشنواره هنری مدارس سمپاد کشور در شیراز
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در سومین جشنواره هنری دانش آموزان سمپادی، بیش از ۱۱ هزار ۱۷۰ دانش آموز از سراسر کشور مشارکت داشتند و آثار خود را در قالب رشته های مختلف هنری ارائه دادند.
کد خبر : 930756

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ‌الهام یاوری در آیین اختتامیه سومین جشنواره هنری مدارس سمپاد کشوردر شیراز اظهار کرد: تعامل و تبادل دانسته‌های دانش آموزان مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان افزود: مشارکت کنندگان آثار خود را در رشته‌های خوشنویسی، عکاسی، گلیم بافی، منبت کاری، سرود و هنر‌های تجسمی ارائه داده اند.

یاوری تصریح کرد: در این جشنواره بیش از ۱۱ هزار ۱۷۰ دانش آموز سمپادی از سراسر کشور مشارکت داشتند و آثار خود را در قالب رشته‌های مختلف هنری ارائه دادند و در نهایت در این جشنواره آثار ۱۱۰ دانش آموز برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از به روز‌ترین پژوهش‌های موجود، تحقیقی به نام انعطاف پذیری عصبی است در این پژوهش آمده است مغز انسان به صورت شگفت انگیزی منعطف است.

فرشید قاسمی افزود: در این تحقیق آمده است باور به استعداد و توانمندی معجزه می‌کند لذا باور به یک استعداد باعث افزایش توانمندی در یک فرد می‌شود.

وی تصریح کرد: تربیت هنری یکی از ابعاد ششگانه ساحت‌های تربیتی است و امید و نشاط از رهاورد‌های هنری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در این جشنواره تعداد ۵۶۸ دانش آموز سمپادی از استان فارس آثار خود را ارائه دادند که در پایان یک تیم سرود، یک اثر گلیم بافی، سه اثر منبت کاری، ۳ اثر خوشنویسی و ۲ اثر عکاسی به عنوان آثار برگزیده کشوری انتخاب شدند.

قاسمی گفت: در سطح شیراز تعداد ۱۶ مرکز سمپاد داریم و از مدیران و کادر مدارس مذکور که در کسب رتبه‌های برتر کنکور نقش داشتند تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب