دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1403 - 00:35

رجبی: می‌خواهید نکونام را بیرون کنید اول از همه عذر سمیعی را بخواهید/یادتان نرود استقلال صبا باتری نیست

رجبی: می‌خواهید نکونام را بیرون کنید اول از همه عذر سمیعی را بخواهید یادتان نرود استقلال صبا باتری نیست
بازیکن سابق استقلال گفت: اگر می‌خواهید نکونام را بیرون کنید اول از همه عذر سمیعی را بخواهید، چون در قد و قواره مدیرعاملی استقلال نیست.
کد خبر : 930755

رضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره مطرح شدن بحث برکناری جواد نکونام از سرمربیگری استقلال اظهار کرد: عدم ثبات مدیریت در باشگاه استقلال بزرگ‌ترین معضل است و الان ارثیه مدیریت به فرشید سمیعی رسیده، او هم ماشین امضای هلدینگ خلیج فارس و احمد شهریاری نماینده هلدینگ و رئیس هیئت مدیره است. یادمان نرود فصل قبل سمیعی زیر نامه اخراج نکونام را در زمان مدیریت خطیر امضا کرده بود. آن زمان که مدیر حقوقی بود و الان هم روی حرف هلدینگ حرف نمی‌زند.

استقلال محله برو و بیا نیست

وی ادامه داد: سمیعی برای چه مجوز جذب دو بازیکن بوسنیایی را امضا کرده در حالی که سرمربی اطلاعی نداشته است؟ استقلال که محله برو و بیا نیست. سمیعی آدم لجبازی است و نکونام هم از مواضع خود کوتاه نمی‌آید. اصلاً هم هواداران و پیشکسوتان تیم برای آنها اهمیتی ندارند در حالی که استقلال متعلق به طرفدارانش است. تا قبل از مالکیت هلدینگ مشکل استقلال پول بود و الان هم که پول به وفور وجود دارد مشکل مدیریت باشگاه را اذیت می‌کند. انگار که استقلال صاحب ندارد که این همه مشکل دارد. احمد شهریاری که نماینده هلدینگ است با تغییر مالکیت از مدیریت باشگاه می‌رود. آنچه می‌ماند استقلال است پس درست مدیریت کنید. اگر اعتقاد به مردمداری دارید این همه نارضایتی نزد هواداران میلیونی باشگاه ایجاد نکنید. قرار بود بساط ازدحام هواداران جلوی باشگاه جمع شود ولی هنوز هم به شکلی مدیریت می‌کنید که چنین اتفاقی تکرار می شود.

اول از همه عذر سمیعی را بخواهید

بازیکن سابق استقلال افزود: مگر استقلال با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن کم آدم تحصیلکرده و کاربلد دارد که این قدر دچار دردسر می‌شود؟ مصطفی کارخانه که عمر خود را صرف والیبال مرده، در فدراسیون مطبوع خود مسئولیت دارد، لب‌تر کند سرمربی یک تیم باشگاهی می‌شود، با سابقه کوتاه فوتبالی در هیئت مدیره استقلال چه می‌کند؟ مگر می‌شود یکی از پیشکسوتان استقلال در هیئت مدیره یک تیم مطرح والیبال ایران مسئولیت بگیرد؟ مگر استقلال یک باشگاه معمولی است؟ استقلال که صبا باتری نیست هر کاری دلتان خواست بکنید. چون پول بیشتری به باشگاه آورده‌اید هر تصمیمی که دوست دارید می‌گیرید. اگر می‌خواهید نکونام را بیرون کنید اول از همه عذر سمیعی را بخواهید، چون در قد و قواره مدیرعاملی استقلال نیست. مگر او مدیر حقوقی باشگاه نبود، پس چرا استقلال این همه پرونده حقوقی دارد؟ همه مشکلات اخیر باشگاه از زمان مدیرعاملی سمیعی ایجاد شده است.

برکناری نکونام پس از سه هفته بی‌انصافی است

وی یادآور شد: جواد نکونام از زمانی که سرمربی استقلال شد در انتخاب اطرافیان خود اشتباه کرده و می‌کند. افرادی که قرارداد‌های میلیاردی بستند و وقتی با آنها قطع همکاری شد، آبرو و حیثیت باشگاه را بردند. ادعای استقلالی بودن هم می‌کنند در حالی که پیشکسوتانی در این باشگاه هستند که بالای چند فصل برای این تیم بازی کردند و این همه هیاهو و سر و صدا ندارند، چون استقلال را بر پول ترجیح دادند. هلدینگ که مالک باشگاه شده به هر دلیلی نکونام را نگه داشت تا دومین فصل سرمربیگری‌اش را در این باشگاه سپری کند، اما بی‌انصافی است که پس از سه هفته بخواهند او را بردارند، چون زیلیکیچ را بازی نداده است. وقتی نکونام با هماهنگی باشگاه بازیکن جذب کرده، باشگاه هم نباید بدون هماهنگی سرمربی قرارداد زیلیکیچ را ثبت می‌کرد. استقلال در سه هفته قبلی خوب بازی نکرده ولی فقط دلایل فنی ندارد و دلایل غیرفنی هم دارد. فقط نباید ایراد فنی گرفت.

نباید انتظار داشت وضعیت استقلال بهتر شود

رجبی خاطرنشان کرد: آکادمی باشگاه استقلال مسئول تغذیه تیم بزرگسالان است، اما فردی مسئولیت گرفته که سابقه بازیکن یا مربیگری او در استقلال نامشخص است. رفاقت بر همه چیز ترجیح داده شده، قطعاً سرمربی بدی برای صبا باتری نبود ولی اینجا استقلال است. وقتی اتحاد نیست و چنددستگی در میان قدیمی‌های باشگاه شکل می‌گیرد، طبیعتاً نباید انتظار داشت وضعیت باشگاه بهتر از این باشد. پیشکسوتانی، چون علی جباری، جواد قراب، هادی نراقی، جهانگیر کوثری، پرویز مظلومی و ... در استقلال بوده‌اند و می‌توان از آنها استفاده کرد. افتخار نیست جباری از سمیعی حکم بگیرد. پیشکسوتانی، چون منصور پورحیدری و ناصر حجازی بودند که در استقلال خدمت کردند. الان هم حفظ نکونام خیلی سخت است، چون بین مردم این حرف افتاده که می‌خواهند نکونام را بردارند و او برای آنکه بماند باید نتیجه بگیرد تا دودستگی در میان هواداران ایجاد نشود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب