دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1403 - 11:08
پس از بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء؛

پزشکیان: کمبود مدرسه را می‌شود با کمک بسیج ظرف یک سال حل کرد

پزشکیان: کمبود مدرسه را می‌شود با کمک بسیج ظرف یک سال حل کرد
رئیس جمهور در بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهارکرد: نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند مملکت را نجات دهد. اگر با بچه‌های بسیج جلسه بگذاریم مشکل کمبود مدرسه در مناطق محروم را یک ساله تمام می‌کنیم.
کد خبر : 930703

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور پس از بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سخنانی در رابطه با توسعه تهران اظهارکرد: توسعۀ تهران با بی‌آبی که وجود دارد هر کاری بکنیم بی‌خود وقت تلف‌کردن است.

پزشکیان با بیان اینکه من بسیجی بودم، بسیجی هستم و بسیجی خواهم بود، ادامه داد: نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند مملکت را نجات دهد.

وی افزود: با بچه های بسیج برای ساخت مدارس باید جلسه بگذاریم. در تبریز در عرض ۶ ماه ۶۰۰ خانه بهداشت  با مشارکت مردم ساخته شد و ما فقط مصالح می دادیم. اگر جلسه بگذاریم مشکل کمبود مدرسه در مناطق محروم را یک ساله تمام می کنیم. اگر نقشه ها را بدهیم مردم می سازند؛ نقشه تیپ می دهیم. 

رئیس جمهور همچنین ادامه داد: لازم نیست پیمانکار باشد با کمک مردم همان مناطقی که مدرسه نیاز دارند کل مشکلات کمبود مدرسه را یک ساله مرتفع می کنیم.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه نیز در سخنانی بیان کرد: ما سال‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و داستان‌های شگف‌انگیزی را توانستیم پشت سر بگذاریم. دشمن ما را در تقاطع تحریم، کرونا، ترامپ، تهدید و عملیات نظامی، فشار برای انزوای سیاسی گذاشت، خود ترامپ دست کمی از کرونا نداشت. ۱۴ کشتی از ما در دریای سرخ و مدیترانه زدند که نفت ما صادر نشود، ما اوایل نمی‌دانستیم که چه کسی کشتی ما را زده است، بالاخره متوجه شدیم که رژیم صهیونیستی است و ۱۲ کشتی آنها را زدیم. یعنی از رژیم صهیونیستی در شمال اقیانوس هند و جا‌های مختلف زده شد، کشتی پنجم را که زدیم دست خود را بالا گرفتند و گفتند ما نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم.

وی افزود: انگلیسی‌ها نفتکش ما را در جبل‌الطارق گرفتند و ما کشتی استینا امپر را از آنها گرفتیم و مبادله کردیم، ۲ کشتی از آنها گرفتیم و ۲ کشتی ما را پس دادند و در نهایت تسلیم شدند. ما توانستیم هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته اینها را ساقط کنیم. ما در بحران شدیدی بودیم، سردار سلیمانی را زده بودند، هواپیمای اوکراینی سقوط کرده بود، کرونا قالب شده بود، تحریم اقتصادی را در حداکثر درجه ممکن اعمال میکردند. ما در سپاه بایستی در نقاط مختلف این تهدید عملیات بازدارنده و سد ممانعت ایجاد می‌کردیم.

سرلشکر سلامی گفت: ما اول خطوط کشتیرانی مان را کاملاً امن کردیم. یک کشتی آمریکایی آمدند با ناو جنگی‌شان سرقت کنند کشتی‌های جنگی‌های ما چسبیدند به آن و آخر سرافکنده برگشتند. وقتی این اتفاقات افتاد تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد ولی این پایان ماجرا نبود. ما باید مردم را در کرونا مدیریت می‌کردیم. ما تمام ظرفیت‌های سپاه را در اختیار کرونا قرار دادیم و از آن طرف قرارگاه سازندگی باید اجازه نمی‌داد که هیچ خانواده‌ای از کرونا آسیب نمی‌دیدند و کمک‌های معیشتی مؤمنانه در محرومیت‌زدایی برقرار شد.  

وی افزود: هیچ یک از این ۳۸۱ طرح ملی که امروز در دست اجرا است حتی چرخ‌هایش نیز کند نشد و اجازه ندادیم تحریم به کشور آسیب بزند و در بیرون نیز پدیده تکفیر را اداره کردیم. الحمدولله ما به اذن الهی و تحت هدایت‌های رهبر انقلاب موفق شدیم که تمام مسیر‌هایی که دشمن به روی ما باز کرده بود را ببندیم و الان امن‌ترین خطوط کشتیرانی که تمام دریا‌ها متعلق به کشتی است که پرچم ایران بر آن برافراشته است.

فرمانده کل سپاه خطاب به رئیس جمهور گفت: ما ظرفیت‌های فوق‌العاده بالایی را داریم هم در تأمین امنیت کشور در مقابل سیاست‌های تجاوزکارانه هر دشمنی و هم کمک به دولت در شکستن تحریم اقتصادی و نه فقط شکست نخوردن بلکه شکست دادن او؛ بسیج نیز با همه استعداد دریاگونه که در اختیار دارد هم برای حل مشکلات اساسی مردم جامعه و هم یک پشتوانه محکم برای دولت است.

وی افزود: ما به هیچ چیزی جز موفقیت شما و دولت شما فکر نمی‌کنیم. ما نسبتمان با این دولت و با همه دولت‌ها مستقل از هر نوع گرایشی که بوده، اساس ما بر صداقت، خوش عهدی بوده و تا انتها ادامه پیدا خواهد کرد و به میزانی که شما از ظرفیت ما استفاده کنید ما در خدمت دولت هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب