دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1395 - 12:58
در گفت‌و‌گو با آنا؛

ابراهیم جوادی: کشتی‌گیرانی که به آذربایجان باختند گزینه ما برای المپیک نیستند/ تیم ایران با چه امکاناتی به ریو می‌رود؟

عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: هنوز ترکیب اصلی تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک ریو مشخص نشده است. ما قصد داریم که بعد از رقابت های جام جهانی ارنج تیم را برای المپیک مشخص کنیم.
کد خبر : 93064

ابراهیم جوادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره رقابت آزادکاران با تیم آذربایجان در جام جهانی آمریکا گفت: «به هر حال روز اول هر رقابتی سخت و حساس است. از طرفی تیم حریف هم قدرتمند بود. آذربایجان سال هاست که در این رشته سرمایه گذاری کرده و نسبت به کشوهای دیگر بسیار پیشرفت کرده است.»


وی همچنین در مورد عملکرد ضعیف برخی مهره‌های اصلی تیم مقابل آذربایجان اظهار کرد: «ما در سه وزن مقابل آذربایجان باختیم که البته این سه نفر مهره های اصلی تیم برای المپیک نیستند. باخت سه وزن ما در دیدار اول طبیعی بود چرا که کشتی گیران هنوز در شرایط مسابقه قرار نگرفتند و به آب و هوای آمریکا عادت نداشتند و مشخص بود که بدن‌های آنها سنگینی دارد.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد در مورد ترکیب نهایی تیم برای مسابقات المپیک اظهار کرد: «هنوز ترکیب اصلی برای المپیک مشخص نشده است. ما قصد داریم که بعد از رقابت های جام جهانی ارنج تیم را برای المپیک مشخص کنیم. با توجه به اینکه در هر وزن دو کشتی گیر اعزام کردیم بعد از این مسابقات به بررسی عملکرد آنها می پردازیم و ترکیب نهایی را مشخص می کنیم.»


جوادی به عدم حضور «جردن باروز» کشتی گیر تیم ملی آمریکا در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: «حریف جدی حسن یزدانی در المپیک «جردن باروز »است. این کشتی گیر بسیار چغر و حرفه ای است و عدم حضورش در این رقابت‌ها برنامه ریزی شده بود چرا که آمریکا همه هدفش المپیک ریو است و از همین روی تصمیم گرفتند در این مدت باقی مانده تا المپیک در میادین رسمی کشتی نگیرند تا تکنیک‌هایش برای حریفان مشخص نشود وگرنه به دنیا آمدن فرزندش بهانه است.»


قهرمان کشتی جهان در مورد شرایط کشتی گیران و شانس مدال آوری آنها در المپیک عنوان کرد: «متاسفانه نه تنها کشتی بلکه تمامی رشته های المپیکی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و کار به جایی رسید که خادم به رئیس جمهور برای رسیدگی به ورزشکاران المپیکی نامه نوشت اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد و مشکلات همچنان به قوت خودش باقی مانده است. زمانی که کشتی‌گیر انگیزه کافی نداشته باشد به طور حتم در میادین رسمی هم نمی‌تواند خوب عمل کنند. هر چند که این موضوع در مورد فدراسیون و کشتی گیران ما صدق نمی کند چرا که با همه مشکلاتی که داشتیم به هیچ عنوان کم‌کاری نکردیم.»


وی ادامه داد: «اگر از کشتی توقع دارند که در المپیک مدال‌ آور باشد باید شرایط را هم فراهم کنند. کشورهای دیگر همگی 4 سال است برای المپیک خودشان را آماده می کنند اما تیم ما با چه امکاناتی به المپیک می رود؟! در المپیک لندن تیم کشتی به ایران در رده بندی کمک کرد و مدال طلای کشتی گیران باعث شد رتبه ایران بالا بیاید اما متاسفانه هیچ یک از مسئولان به این موضوع توجهی نمی کنند.»


جوادی در پایان گفت: «ما امیدواریم که تیم کشتی باز هم افتخارآفرینی کند و در المپیک ریو خوش بدرخشد اما شرایط کلی کشتی گیران و مشکلاتی که داشتند تا حدودی آنها را از این امر مهم دور کرده است هر چند که فدراسیون و کشتی گیران همه تلاششان را می کنند اما باید با واقعیت کنار بیاییم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته