دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1403 - 14:54
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

 اشاعه فرهنگ مهدوی در «جشنواره امامت و مهدویت»/ مبلغان حوزه و دانشگاه کمک کنند

 اشاعه فرهنگ مهدوی در «جشنواره امامت و مهدویت»  مبلغان حوزه و دانشگاه کمک کنند
دبیر نظام مسائل مجلس شورای اسلامی در قم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی را اشاعه فرهنگ مهدوی دانست و تأکید کرد: لازم است استادان و مبلغان حوزه و دانشگاه کمک کنند تا جشنواره به اهداف خود دست یابد.
کد خبر : 930613

حجت‌الاسلام والمسلمین بهمن وحدتی آراسته دبیرنظام مسائل مجلس شورای اسلامی درقم با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت اشاعه فرهنگ مهدوی است به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: برگزاری جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در تبیین جایگاه واقعی امام معصوم و برطرف کردن خلأ جوامع غربی دردنیای پست مدرن و تقویت معنویت در جامعه، آشنایی جوانان با مفاهیم امامت و موضوع ولایت نقش موثری داشته باشد.

نقش امام هادی (ع) در برابر غلوکنندگان نسبت به امام معصوم

وحدتی آراسته برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را -که توسط دانشگاه آزاد اسلامی به صورت موضوعی در واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور در حال برپایی است- بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و افزود: زیارت جامعه کبیره یکی از برکاتی است که از دوران امام هادی (ع) برای بشریت به یادگار مانده است. در زمان امام هادی (ع) غلوکنندگان نسبت به امام معصوم بسیارزیاد بودند و یکی انحرافاتی که درجریان فکری شیعی در زمان امام هادی (ع) دیده می‌شد غُلُف کنندگان بودند که توسط عباسیان انجام می‌شد و به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم حضرت هادی (ع) قرارگرفت و با این موضوع بسیار مبارزه کردند؛ بنابراین با وجود این جریان فکری زیارت جامعه کبیره را بیان کردند.

 تبیین رابطه امام با خدا و امام با مردم و برعکس در زیارت جامعه کبیره

وی با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره یکی از زیارت نامه‌های مهم و پرمحتواست که سفارش به خواندن آن در زیارت ائمه معصومین شده است، گفت: در این زیارت بیش از ۳۰۰ عنوان از صفات ائمه معصومین بیان شده که رابطه امام با خدا و امام با مردم و برعکس را به زیبایی بیان می‌کند.

تودهنی به غلوکنندگان و تبیین جایگاه واقعی امام معصوم

عضو دبیرخانه حکمرانی اسلامی با بیان اینکه امام هادی (ع) در زیارت جامعه جایگاه امام به عنوان یک جایگاه واقعی نه جایگاه غلو نه و نه جایگاهی به عنوان یک فرد عادی بلکه به عنوان جایگاهی که خداوند متعال قرار داده تبیین کرده است، افزود: امام هادی (ع) جایگاه امام نسبت به خدا و جایگاه مردم نسبت به مردم را به زیبایی درزیارت جامعه تبیین می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت برگزاری جشنواره زیارت جامعه کبیره که توسط دانشگاه آزاد اسلامی قم در راستای چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاداسلامی درحال انجام است یک تودهنی به غلو کنندگان و تبیین جایگاه واقعی امام معصوم است و مردم ازطریق مباحث متعدد جشنواره می‌توانند با جایگاه واقعی امام آشنا شوند.

وی با بیان اینکه معتقدیم امام هادی (ع) زحمات بسیار زیادی کشیدند تا جایگاه واقعی امام را با توجه و توسل به زیارت جامعه کبیره تبیین کنند، گفت: جشنواره امامت و مهدویت یک موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند در معرفی امام عصر(عج) به مخاطبان نقش اثرگذاری داشته باشد.

جشنواره می‌تواند خلأهایی که درعالم بشریت وجود دارد برطرف کند

وحدتی آراسته با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت می‌تواند به تقویت معنویت در جامعه، آشنایی جوانان با مفاهیم امامت، مفاهیم موضوع ولایت، نقش جایگاه والای امام معصوم درجامعه نقش آفرین باشد، گفت: این جشنواره تلاش می‌شود خلاء‌هایی که درعالم بشریت وجود دارد و درآن انسان‌ها ازمعنویت واخلاق انسانی فاصله گرفتند و به آشنایی جوامع با موضوع امامت وجایگاه مهم امامت بسیار تاثیرگذار باشد.

جوانان هدف توپخانه رسانه‌ای دشمن

وی با بیان اینکه جوانان ما دراین وضعیت کنونی و توپخانه رسانه‌ای دشمن در برابر حمله‌های جوامع غربی هستند، عنوان کرد: می‌توانیم با برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در برابرحملات رسانه‌ای دشمنان ایستادگی کنیم و لذا برگزاری جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاداسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدرس دوره‌های تخصصی با موضوع دشمن شناسی، آسیب شناسی وجنگ‌های ترکیبی توصیه کرد: تمامی دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت بصورت جدی ورود پیدا کنند تا جشنواره بسیار ارزشمند امامت و مهدویت به اهداف خود برسد.

وحدتی آراسته با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت اشاعه فرهنگ مهدوی است به آنا گفت: فرهنگ مهدوی در سبک زندگی، خانواده و جوانان و موضوع انسان بودن به معنای واقعی است که می‌تواند در فرایند برگزاری جشنواره تبیین شود.

اساتید و مبلغان حوزه و دانشگاه کمک کنند

وی استفاده از فناوری، آگاهی بخشی، ترویج خلاقیت، ایجاد فضای گفتگو و تقویت هویت فرهنگی را به عنوان ابزاری معرفی کرد که می‌تواند در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت تاثیرگذار باشد و تأکید کرد: لازم است اساتید ومبلغان حوزه و دانشگاه کمک کنند تا جشنواره امامت و مهدویت به اهداف خود دست یابد.

استاد و متخصص در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از دستاورد‌های ویژه این جشنواره را شناسایی مردم، جوانان وخانواده‌ها نسبت به امام عصر (عج) برشمرد و افزود: اهداف پلید دشمنان ما باعث شده که تا حدودی از جایگاه بلند و والای امام زمان (عج) فاصله بگیریم؛ بنابراین برگزاری جشنواره امامت و مهدویت می‌تواند کمک کندکه نسبت به امام زمان مان انس و الفت پیدا کنیم و بتوانیم فرهنگ مهدوی را ترویج کنیم و باید تمامی مجموعه‌های فرهنگی باید در برگزاری جشنواره کمک کنند.

معنویت امروز در دنیای پست مدرن

وی با اشاره به موضوع معنویت امروز دردنیای پست مدرن گفت: یکی از خلأهایی است که جوامع غربی هم از آن رنج می‌برند آن است که امروز بشریت و انسان نیاز دارد به امام زمانی که می‌تواند پاسخگوی این خلأها باشد؛ بنابراین امیدوار هستیم جشنواره امامت و مهدویت بتواند به نحو احسن دراین موضوع ورود پیدا و نقش تاثیرگذار خود را ایفا کند.

یک مدرسه خوب درکنار خانواده خوب و برعکس

وحدتی آراسته نگاه فرهنگ محوری و نگاه فرهنگی به موضوع جوانان، خانواده و نوجوانان را بسیارحائز اهمیت برشمرد و به آنا گفت: دو مقوله خانواده ومدارس باید به سمتی حرکت داده شوند که بتوانیم یک مدرسه خوب درکنار خانواده خوب و برعکس با توسل به موضوع امام زمان عج و امامت ایجادکنیم لذا امیدواریم جشنواره امامت و مهدویت که یکی از جشنواره‌های بسیارمهم و با اهمیت است بتواند در این زمینه هم با کمک همه دستگاه‌های فرهنگی نقش خود را ایفا کند.

گفتگو: حسین غمخوار سرایدشتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته