دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1403 - 13:07

هند به تحقق هدف‎گذاری ۶۳ میلیارد دلاری بازار نیمه‌هادی‌ها یک گام نزدیک‌تر شد

هند به تحقق هدف‎گذاری ۶۳ میلیارد دلاری بازار نیمه‌هادی‌ها یک گام نزدیک‌تر شد
نخست‌وزیر هند می‌خواهد تا ۲۰۲۶ ارزش بازار نیمه‌هادی‌های این کشور را به ۶۳ میلیارد دلار برساند و در این مسیر موفق به عقد قرراداد همکاری با سنگاپور شده که 11 درصد از کل بازار نیم‌رساناهای جهان را در اختیار دارد.
کد خبر : 930601

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سران هند و سنگاپور، امروز پنجشنبه، توافق‌نامه‌ای در باب شراکت و همکاری در حوزه فناوری نیمه‌هادی‌ها (نیم‌رساناها) امضا کردند.

به‌موجب این قرارداد، شرکت‌های سنگاپور نقش بزرگ‌تری در زنجیره تأمین بازار هند ایفا خواهند کرد.

تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور در سفر دوروزه «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند به سنگاپور امضا شد. این نخستین سفر مودی به سنگاپور از سال ۲۰۱۸ به این‌سوی و درمجموع پنجمین سفر دوره زمامداری او به این کشور است.

به گفته وزیر خارجه سنگاپور، دو کشور به دنبال هم‌افزایی در اکوسیستم نیمه‌هادی‌های خود و مترصد فرصت‌هایی برای تقویت تاب‌آوری و انعطاف در زنجیره تأمین این صنعت هستند.

سنگاپور ۱۱ درصد از بازار نیمه‌هادی‌های جهان را در انحصار خود دارد و ۲۰ درصد از کل تجهیزات این صنعت را تولید می‌کند.

نیمه‌هادی‌ها یکی از اصول کلیدی دستور کار تجاری هند هستند و دهلی‌نو یک بسته کمکی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را برای بالا بردن توان رقابتی با کشور‌هایی مثل تایوان اختصاص داده است که در عرصه تولید ریزتراشه حرف اول را می‌زنند.

هند امیدوار است تا ۲۰۲۶، ارزش بازار نیمه‌هادی‌های خود را به ۶۳ میلیارد دلار برساند.

دهلی‌نو در ماه فوریه، مجوز ساخت سه کارخانه تولید نیمه‌هادی به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد دلار را صادر کرد که در حوزه تولید و بسته‌بندی تراشه‌ها برای بخش‌های دفاعی، خودروسازی و مخابرات فعالیت خواهند کرد.

به گفته وزارت خارجه هند، در این سفر، سه توافقنامه دیگر در حوزه‌های فناوری‌های دیجیتال، آموزش و توسعه مهارت‌ها و همچنین بهداشت و درمان امضا شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته