دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش «هیوا» در موزه سینما همزمان با زادروز رسول ملاقلی‌پور

نمایش «هیوا» در موزه سینما همزمان با زادروز رسول ملاقلی‌پور
به مناسبت زادروز زنده یاد «رسول ملاقلی پور» فیلم سینمایی هیوا با همکاری فیلمخانه ملی ایران در موزه سینما نمایش داده می‌شود.
کد خبر : 930583

به گزارش گروه فرهخنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز زنده یاد رسول ملاقلی پور فیلم سینمایی «هیوا» در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

این فیلم روز شنبه ۱۷ شهریورماه ساعت ۱۶ در سالن فردوس نمایش داده می‌شود و بعد از نمایش فیلم جواد طوسی منتقد پیشکسوت سینما و فرهاد قائمیان بازیگر شناخته شده درباره سینمای کارگردان فقید سینما «رسول ملاقلی پور» صحبت خواهند کرد.

فیلم سینمایی «هیوا» در هفدهمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (رسول ملاقلی‌پور)، بهترین نقش اول مرد (جمشید هاشم‌پور)، بهترین صدابرداری (بهمن اردلان)، بهترین فیلمبرداری (بهرام بدخشانی)، بهترین طراحی صحنه (علی فداکار)، بهترین طراحی صحنه (بهناز نازی) و تقدیر برای بهترین تدوین (حسین زندباف) شده است.

در این فیلم که سل ۱۳۷۷ ساخته شده است بازیگرانی همچون: گلچهره سجادیه، جمشید هاشم‌پور، زنده‌یاد آتیلا پسیانی، فرهاد قائمیان، عبدالرضا زهره کرمانی، آناهیتا نعمتی و ... نقش آفرینی کرده‌اند.

نمایش «هیوا» در موزه سینما همزمان با زادروز رسول ملاقلی‌پور

در خلاصه فیلم آمده است: هیوا اکبری پس از گذشت پانزده سال از مفقود شدن همسرش حمید در بحبوحه جنگ، تصمیم می‌گیرد تا از مناطق جنگی و خانه‌ای که در آن با همسرش زندگی می‌کرده، بازدید کند. امیر کرمی، که اکنون سفیر ایران در سنگال است و زمانی جزو همراهان حمید در جنگ بوده می‌خواهد با هیوا ازدواج کند، ولی هیوا به رغم نشانه‌هایی از کشته شدن حمید همچنان در پی شوهرش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته