دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1403 - 19:55
در جلسه هماهنگی مسئولان تشریح شد؛

جزئیاتی از بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن

جزئیاتی از بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌ شهرقدس اعلام کرد: بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن در این دانشگاه برگزار می‌‌شود.
کد خبر : 930543

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه هماهنگی بیست‌ودومین دوره مسابقات ملی بتن با حضور حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی و کارآفرینی اندیشه، عباس احمدیان رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی زاگرس و عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران، علیرضا عموعابدینی مدیرکل مسابقات و رویداد‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از صنعت‌گران و مسئولان دانشگاهی در واحد شهرقدس برگزار شد. 

افشاری در این جلسه بیان کرد: این رویداد که به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس و انجمن بتن ایران با همکاری صنایع وابسته از نیمه دوم شهریور تا اوایل مهر 1403 برگزار می‌شود، گامی موثر در بازیابی حلقه مفقوده‌ اتصال میان دانشگاه و صنعت خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: طی نشست‌ها و جلسات مشترکی که تا پایان این رویداد با حضور اندیشه‌ورزان و صنعت‌گران برگزار خواهد شد، چالش‌های ورود فناوری به صنعت بتن و صنایع وابسته احصا و راهکار‌های برون‌رفت از بحران‌ِ کاربست پژوهش‌های نوین در صنایع ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقات ملی بتن در این دوره برای نخستین بار طی دو مرحله اجرا خواهد شد. در مرحله اول، تیم‌های شرکت‌کننده ساخت سازه را در کارخانه به انجام می‌رسانند و در مرحله دوم شکست و مقاومت‌سنجی نمونه‌ها در واحد شهرقدس انجام می‌پذیرد.

افشاری با تأکید بر اهمیت این رویداد بیان کرد: تعامل صنایع مختلف با دانشگاه علاوه بر بسترسازی در راستای کشف استعداد‌های جوان، مجالی مناسب برای پاسخ‌گویی به مطالبات و نیاز‌های صنایع فراهم خواهد آورد.

 وی افزود: به موازات این رویداد، برنامه‌های متنوع علمی ازجمله پیش‌نشست‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌های ارتقای پایه نظام مهندسی با مشارکت پیش‌کسوتان علم و صنعت برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر اعطا خواهد شد. 

عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران نیز با تشریح تاریخچه صنعت بتن و نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در پیش‌برد علم و فناوری در این صنعت و صنایع وابسته گفت: برگزاری چنین رویدادی در فضای صنعت و دانشگاه این امکان را برای شرکت‌های وابسته به صنایع بتن و واحد‌های فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌آورد که با ارائه R&D و جذب ایده‌های خلاقلانه پژوهشگران، درجهت تبدیل واحد صنعتی خود به شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ورزند.

به گزارش آنا، ساخت انواع سازه‌های بتنی توانمند اقتصادی، سبک، پرمقاومت و خمشی ضمن معرفی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر در کنار طراحی و ساخت المان‌ها و دست‌سازه‌های بتنی ازجمله محور‌های این رویداد معرفی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته