دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1403 - 15:45
وزیر ورزش و جوانان در مراسم معارفه:

باید به مردم قول بدهیم/استفاده از بخش هوش مصنوعی از برنامه‌های وزارت ورزش است

باید به مردم قول بدهیم استفاده از بخش هوش مصنوعی از برنامه‌های وزارت ورزش است
وزیر ورزش و جوانان گفت: یک چیزی عرف شده که می‌گویند نباید به مردم قول بدهیم، این درحالی است که وقتی مسئولیت قبول می‌کنیم باید به مردم قول بدهیم.
کد خبر : 930532

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد دنیامالی در آیین تکریم و معارفه وزیر ورزش و جوانان که امروز با حضور معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد اظهار داشت: خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت همه عزیزان و جناب آقای دکتر عارف که در این مراسم حضور دارند. با توجه به تقارن این جلسه با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) امیدواریم با تاسی از ائمه اطهار این مسیر پیشرفت ورزش را با موفقیت طی کنیم.

وی افزود: تشکر می‌کنم از اعتماد آقای دکتر پزشکیان و همکاران ما در مجلس شورای اسلامی که مسئولیت مارا سنیگن‌تر کردند. ما رفاقت قدیمی از دیرباز با آقای هاشمی داریم. ایشان هرجا که فعالیت داشتند منشا خیر و برکت بودند، هرچند دوران وزارت ایشان کوتاه بود ولی سرشار از خدمات و تلاش صادقانه برای جامعه ورزش و جوانان بود که این موضوع در دفتر خاطرات وزارت ورزش ثبت می‌شود. تشکر می‌کنم از دکتر عارف که حضور تمام وقت ایشان زمینه تعامل پایدار را بین دولت و مجلس ایجاد کرد.

وی همچنان افزود: تشکر دیگر من از پیشکسوتان، مدیران و جامعه ورزش است که در این مدت ابراز لطف به بنده داشتند و راهکار‌های توسعه در ابعاد مختلف ورزش کشور را به بنده گوشزد کردند. ما متاسفانه به دلیل کمبود فضا نتوانستیم درخدمت مدیران کل استانی و روسای فدراسیون‌ها باشیم.

وی ادامه داد: عذرخواهی می‌کنم از مردم حوزه انتخابیه خودم یعنی بندرانزلی که به من رای دادند و در این دوره هم افتخار داشتم که به عنوان نماینده این شهر در مجلس حضور داشته باشم و بنده باید در سنگر دولت مشغول به فعالیت باشم و به همین علت از مردم خونگرم و صمیمی و فرهیخته بندرانزلی عذرخواهی می‌کنم. این قول را می‌دهم به مردم بندرانزلی که همچنان خودم را نسبت به مشکلات این حوزه متعهد بدانم.

وی گفت: در نخستین دیداری که اعضای هیات دولت چهاردهم با رهبر انقلاب داشتیم ایشان تاکید کردند که فرصت کوتاهی برای انجام کار‌ها داریم ولی در این فرصت کوتاه کار‌های بزرگ می‌توانیم انجام دهیم. باید با همدلی و وفاق بین همه جامعه ورزش و جوانان کار‌های بزرگی انجام دهیم.

دکتر دنیامالی خاطرنشان کرد: امروز در مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مربوط به جوانان با چالش‌های زیادی مواجه هستیم که باید یکسری سازوکار‌ها را در بخش جوانان ایجاد کنیم که بتوانیم مشکلاتی که در مورد بحث ازدواج، اشتغال و جوانی جمعیت داریم و ماموریتی است که رهبر انقلاب برعهده ما گذاشته‌اند، انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: با توجه به شناختی که از همه همکاران داریم امیدواریم که در مسیر کار خود موفق باشیم. همکاران ما با وجود حقوق و دستمزد پایینی که دارند در مسیر خدمت به نظام و انقلاب باقی مانده‌اند و تلاش می‌کنیم که برای یکسان سازی و بالا بردن حقوق کارکنان تلاش خود را انجام دهیم و انگیزه این عزیزان را بالا ببریم.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی که با آن مواجه هستیم عدم توازن در برنامه‌ریزی و اجرایی و عملیاتی در دو بخش ورزش و جوانان است که وقت بیشتری باید روی این مشکل بگذاریم. بهره‌وری را صرفا در وجود مکان‌های ورزشی نمی‌بینم بلکه ما بهره‌وری را اختصاصا در بحث نیروی انسانی می‌بینیم. هر مجموعه‌ای که نیروی انسانی خودش را درست مدیریت کند قطعا موفقیت‌های چشم‌گیری به دست خواهد آمد.

وی تصریح کرد: همانطور که در جلسه رای اعتماد گفتم برای چند ماموریت مهم به وزارت ورزش و جوانان آمدم. یکی ارتقای سلامت و تندرستی ملی و دیگری ارتقای عزت و افتخار ملی از طریق ورزش قهرمانی است که برنامه‌های زیادی برای این موضوع داریم.

وی گفت: طبق قولی که به آقای دکتر پزشکیان و مجلس و مردم دادم تمام تلاش خود را برای رونق اقتصاد ورزش و توسعه ورزش در زمینه قهرمانی و همگانی به کار خواهیم بست. مدیران ما باید یاد بگیرند که به مردم تعهد بدهند. یک چیزی عرف شده که می‌گویند نباید به مردم قول بدهیم، این درحالی است که وقتی مسئولیت قبول می‌کنیم باید به مردم قول بدهیم. مگر می‌شود که من وزیر، معاون وزیر و رییس فدراسیون باشم و به مردم تعهد نداشته باشم. مردم باید بدانند که چشم‌انداز من برای آن حوزه چیست. کمک به اقتصاد و رونق ورزش با بهره گرفتن از ظرفیت مردم یکی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از ورزش‌ها، ورزش‌های ملی و آیینی کشور ما است مانند چوگان و ورزش زورخانه‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید زیادی بر توسعه این رشته‌ها دارند و ما نیز تلاش خواهیم کرد که این رشته‌ها را رونق دهیم.

وی ادامه داد: بحث توسعه بین‌المللی ورزش کشور نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما است. ما نتوانستیم از سرمایه‌های خود در بحث کسب کرسی‌ها دفاع کنیم و کرسی‌های خود را از دست دادیم.

 دنیامالی بیان کرد: استفاده از بخش هوش مصنوعی یکی دیگر از برنامه‌های ما است که باید روی این بخش کار کنیم و وقت بگذاریم که در رویداد‌های بزرگ مثل المپیک مقابل حریفان نتیجه را واگذار نکنیم. کشور‌ها دیگر به هم نزدیک شدند و با یک صدم ثانیه اختلاف نتیجه را به حریفان واگذار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته