دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1403 - 15:00

سروری‌مجد: دانشگاه آزاد به سمت درآمد‌های غیرشهریه حرکت می‌کند/ افزایش ۶۵ درصدی بودجه فرهنگی

سروری‌مجد: دانشگاه آزاد به سمت درآمد‌های غیرشهریه حرکت می‌کند  افزایش ۶۵ درصدی بودجه فرهنگی
قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که این دانشگاه در حوزه اقتصادی اتکا به شهریه دانشجویی را به حداقل رسانده است و به سمت کسب درآمد‌های خارج از شهریه حرکت می‌کند.
کد خبر : 930514

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی با حجت‌الاسلام مجتبی محمدی امام جمعه شهرستان لردگان دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان لردگان با اشاره به سه مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه را از مسئولان این دانشگاه مطالبه کردند که این مأموریت مهم با جدیت در حال تحقق است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حضور منظم کلاس‌های درس، اجرای مقررات آموزشی، به‌کارگیری استادان برجسته علمی و حضور منظم استادان در سر کلاس‌های درس موجب ارتقای علمی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.

سروری مجد با اشاره به اینکه شهریه‌های دریافتی دانشگاه آزاد کمتر از نصف شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی است، بیان‌کرد: در حوزه اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی اتکا به شهریه دانشجویی را به حداقل رسانده است و به سمت کسب درآمد‌های خارج از شهریه حرکت می‌کند.

وی با قدردانی از روسای واحد‌های دانشگاهی استان‌های سراسر کشور در جذب درآمد‌های خارج از شهریه دانشجویی عنوان‌کرد: به خاطر رعایت حال مردم و کمک به معیشت خانواده‌ها، هر سال حدود ۲۰ درصد افزایش شهریه داریم که به میزان تورم افزایش پیدا نکرده است و این کمبود بودجه دانشگاه را با جذب درآمد‌های خارج از شهریه جبران می‌کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال برای تحقق گسترش فضای انقلابی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌ها، بودجه فرهنگی تا سقف ۶۵ درصد افزایش داده شد. در صورت کسری بودجه فرهنگی در برنامه‌های خاص فرهنگی مثل راهیان نور، اربعین و مهدویت از بودجه جاری هزینه خواهد شد و آنچه در گسترش فضای انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری بوده، محقق می‌شود.

 قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان‌کرد: برای کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های امامت و مهدویت در استان‌های تلفیقی دفاتر تقریب مذاهب راه اندازی شده است و در حال حاضر ۳۰ دفتر تقریب مذاهب در سراسر کشور فعالیت دارند. 

سروری مجد خاطرنشان‌کرد: در عرصه‌های اقتصادی و فناوری هم دانشگاه آزاد با دارا بودن استادان مجرب در رشته‌های مختلف تحصیلی کمک نظام بوده و از ظرفیت استان‌ها برای رشد اقتصادی و فناوری مورد نیاز آن استان استفاده می‌کند. 

وی گفت: ظرفیت بسیار ارزشمندی به نام دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود ۵۰ هزار عضو هیئت علمی تمام وقت و وابسته و یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجوی متخصص در خدمت نظام است.

سروری‌مجد: دانشگاه آزاد به سمت کسب درآمد‌های غیرشهریه حرکت می‌کند

حجت‌الاسلام مجتبی محمدی امام جمعه شهرستان لردگان هم در این دیدار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد‌های تمدن ساز، اندیشه تمدن ساز و سمینار‌های تمدن ساز نقش به سزایی دارد. 

وی افزود: از مسئولان ارشد دانشگاه آزاد انتظار می‌رود به پتانسیل‌های موجود در شهرستان لردگان نگاه ویژه داشته باشند و با آمایش سرزمینی نقش هر استان را مشخص کنند مانند اجرای طرح آمایش سرزمینی در بحث امامت و مهدویت که تا به امروز موفق عمل کرده است.

محمدی بیان‌کرد: با وجود جنگل‌های انبوه بلوط در شهرستان لردگان کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام شود و رشته‌های مرتبط گسترش پیدا کند.

اختصاص ساختمان ملکی برای دانشگاه آزاد پردیس لردگان، ارتقا و گسترش رشته‌های علمی بخصوص در مقاطع تکمیلی و بررسی رویداد‌های نوآورانه از دیگر مطالبات امام جمعه لردگان از مسئولان دانشگاه آزاد بود.
دیدار مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور و استان با سید روح الله موسوی بیدلی نماینده مردم شریف مردم لردگان، خانمیرزا و فلارد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و منصور کریم‌زاده فرماندار شهرستان لردگان با موضوع حل معضل اختصاص ساختمان ملکی به پردیس لردگان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته