دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1403 - 15:51
رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر خبر داد؛

هلال احمر در مسیر توسعه و تکمیل سبد محصولات دارویی

هلال احمر در مسیر توسعه و تکمیل سبد محصولات دارویی
رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از تولید و عرضه ۸ میلیون عدد دارو در مردادماه خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا سبد تولیدات دارویی هلال احمر گسترش یابد.
کد خبر : 930499

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علیرضا عسکری رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت تولیدات دارویی این مجموعه گفت: شرکت داروسازی سها، دارو‌های قلبی عروقی، هورمونی، اعصاب و روان، آنتی‌بیوتیک‌ها، آنتی‌هیستامین، مسکن‌ها، ضد دیابت و دارو‌های گوارشی را به صورت جامد و مایع تولید و به بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: تولید محصولات جدید و توسعه سبد محصولات همواره یکی از اهداف مجموعه است. در مردادماه بیش از ۸ میلیون عدد دارو تولید و روانه بازار کشور کرده است.

عسکری ادامه داد: در خط تولیدات هورمونی این شرکت نیز  که در سایت شهید فقیهی مستقر است، برنامه تولید دارو‌های جدید در دستور کار قرار گرفته و مراحل تحقیق و آزمایش در حال انجام است. در حوزه تولید شربت نیز تلاش‌های خوبی انجام شده و در همین رابطه امروز شربت‌های کتوتیفن، منیزیوم هیدروکساید و آلومینیوم نیز در جمعیت هلال احمر تولید می‌شود.

سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با توسعه سبد و ظرفیت‌های تولید دارو شامل تولید داروی شیمیایی دیابت، دارو‌های گیاهی و نانو مکمل‌ها سعی در گسترش و ایجاد تنوع بخشی به تولیدات خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته