دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1403 - 12:02
در جلسه معارفه وزیر ورزش؛

عارف: ورزشکار کشور اسلامی باید معرف عقبه فرهنگی‌اش باشد

عارف: ورزشکار کشور اسلامی باید معرف عقبه فرهنگی‌اش باشد
معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تودیع وزیر ورزش و جوانان گفت: از آقای دنیامالی می خواهم به پیوست‌های فرهنگی بپردازد؛ قهرمان ما در صحنه‌های بین‌المللی باید الگوی مردم و دنیا باشد.
کد خبر : 930482

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) در مراسم تکریم و معارفه وزیر ورزش و جوانان ضمن تسلیت مناسبات ایام پیش رو، اظهار داشت: صمیمانه از آقای هاشمی برای گزارش کوتاهی که دادند و در جریان بخشی از تلاش‌های ایشان رد این وزارتخانه مهم و کلیدی قرار گرفتیم تشکر می‌کنم ان‌شاءالله با توفیق الهی روبرو شوند.

وی عنوان کرد: به قهرمانان المپیک در پاریس تبریک عرض می‌کنم و برای عزیزان پارالمپیک آرزوی توفیقات بیشتر داریم.

معاون اول رئیس‌جمهور در توضیح پذیرش وزارت از سوی احمد دنیامالی تأکید کرد: ترک کردن مجلس و واگذاری خدمت به مردم کار بزرگی است به این دلیل که شما با مردم میثاق می‌بندید که کارهای آنها را پیگیری کنید. تشکر می‌کنم که ایشان پیشنهاد رئیس جمهور را قبول کردند تا دولت وفاق ملی روی کار بیاید.

عارف اضافه کرد: از اوایل دهه هشتاد ایشان را می‌شناسیم و شهادت می‌دهم ایشان در هر نقشی که برعهده گرفتند موفق بودند. ان شاءالله در این سنگر مهم نیز موفق خواهند بود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: از آقای دنیامالی خواهش می‌کنم هیچ وعده‌ای به مردم ندهند اما به اتکای مردم و مؤسسات مردم‌نهاد باشند. راهبردی که ما باید دنبال کنیم چگونگی استفاده از امکانات در هر دو قسمت ورزش و جوانان است.

عارف در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: تقویت و حمایت از ورزش‌های سنتی و ملی وظیفه همه ماست که فرهنگ‌ساز هستند؛ ورزش‌های همگانی به جد مورد توجه قرار گیرند، سلامت جامعه در گروی عنایت به ورزش های همگانی است

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز دیگر کسی مخالف ورزش های قهرمانی نیست. در گذشته چالش‌هایی داشتیم که چرا باید در صحنه‌های بین المللی حضور یابیم؟ اما امروز همه پذیرفته‌اند که جوان قهرمان ما که به طلا می رسد، چه نشاطی در جامعه ایجاد می کند.

عارف افزود: از آقای دنیامالی می خواهم به پیوست‌های فرهنگی بپردازد؛ قهرمان ما در صحنه‌های بین‌المللی باید الگوی مردم و دنیا باشد؛ بین ورزشکار کشور اسلامی با سایر کشورها باید تفاوت باشد و باید معرف عقبه فرهنگی‌اش باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: در ورزش حرفه‌ای چالشی بود که اگر دولت کمک نکند، شکل نمی گیرد؛ در دنیا محوریت ورزش های حرفه ای مردمند؛ با اقدامات اخیری که در مورد استقلال و پرسپولیس اجرا شد، پایه گذاری توجه به ورزش حرفه‌ای محکمتر شد.

عارف با یادآوری اینکه وقتی سند جامع ورزش در سال ۸۴ تصویب می شد، برآورد این بود که سهم افراد حدود ۵۵.۵ سانتی متر مربع ـ سرانه هر فرد باشد ـ که الان آقای هاشمی می‌گوید به حدود ۲ متر رسیده و باید از توسعه فیزیکی دست برداریم، اظهار کرد: از این رو باید این موضوع کاملا بررسی شود و اگر ۲ متر باشد، در طول ۴ سال آتی دیگر توسعه فضاهای ورزشی جدید نیاز نیست و باید پروژه های باقی مانده توسعه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته