دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صادقیان اظهار کرد؛

اعلام رای کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک

اعلام رای کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو رای کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک را اعلام کرد.
کد خبر : 930467

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ غلامحسین صادقیان، عنوان کرد: رای کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک به تمامی شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه، بسته بندی و جانبی دارو، شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه دارویی و ملزومات بسته بندی و شرکت های واردکننده مواد اولیه، بسته بندی و جانبی دارو اعلام شد.

وی افزود: پیرو برگزاری کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک، مطابق با رای ماخوذه مقرر شد صدور و تمدید موافقت اصولی و پروانه تولید برای مواد موثره آلی از مرحله کرود، در صورتی که تولیدکننده ماده موثره از عمق تولید بیشتر وجود نداشته باشد، بلامانع باشد. 

وی افزود: موافقت اصولی و پروانه‌های صادره برای تولید مواد موثره آلی از مرحله کرود، باید با اعتبار یکساله صادر شوند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: براین اساس ورود یک تولیدکننده ماده موثره از عمق تولید بیشتر مانع صدور پروانه تولید از مرحله کرود که پیش‌تر موافقت اصولی دریافت کرده است، نیست.

وی با بیان اینکه تولید ماده موثره آلی از مرحله کرود موجب پرداخت سود بازرگانی و محدودیت برای واردات آن ماده موثره توسط سایر شرکت‌ها نمی‌شود، اظهار کرد: صدور و تمدید موافقت اصولی و پروانه تولید، برای هر مورد، نیازمند اخذ رای مجزا از آن کمیسیون قانونی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته