دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برخورد اتوبوس مدرسه به عابران پیاده در چین دست کم ۱۱ کشته برجای داشت

برخورد اتوبوس مدرسه به عابران پیاده در چین دست کم ۱۱ کشته برجای داشت
یک دستگاه اتوبوس مدرسه امروز (سه‌شنبه) در شرق چین با عابران پیاده برخورد کرد؛ این سانحه به مرگ دست‌کم ۱۱ نفر از جمله پنج دانش‌آموز منجر شد.
کد خبر : 930458

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، از تلویزیون دولتی چین (CCTV)، این سانحه ساعت ۷:۲۷ صبح (سه‌شنبه به وقت محلی) در ورودی یک مدرسه راهنمایی در شهر «تایان» در استان شرقی شاندونگ و در حدود ۴۰۰ کیلومتری جنوب شرقی پکن رخ داد.

بر پایه این گزارش، اتوبوس به تعدادی از کودکان و والدینی که در کنار خیابان بودند، برخورد کرد. تاکنون مرگ ۱۱ نفر از جمله ۶ تن از والدین و پنج دانش‌آموز تایید شده است. حال یکی از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

به گفته تلویزیون دولتی چین، پلیس، راننده را بازداشت کرده و علت این سانحه در دست بررسی است. با پایان تعطیلات تابستانی بسیاری از مدارس چین این هفته فعالیت خود را آغاز کرده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار این خبر افزود: تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از این سانحه منتشر شده که این منبع امکان تایید مستقل آنها را ندارد. در این تصاویر کودکان و بزرگسالان زخمی در حال دریافت کمک‌های اولیه مشاهده می‌شود. همچنین این تصاویر اتوبوسی را با ظرفیت بیش از ۵۰ نفر را نشان می‌دهند.

این خبرگزاری افزود: تصادفات جاده‌ای مرگبار در چین به دلایلی چون ضعف اقدامات ایمنی و رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی رایج است. در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد)، یک وسیله نقلیه با عابران پیاده در شهر مرکزی چانگشا برخورد کرد و هشت کشته و پنج زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته