دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1403 - 16:00
محمدی مطرح کرد؛

بازیابی عمق استراتژیک ایران با گسترش زبان فارسی/ ساختار علمی کشور به تولید ورود کرده است

بازیابی عمق استراتژیک ایران با گسترش زبان فارسی  ساختار علمی کشور به تولید ورود کرده است
معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گسترش زبان فارسی باعث بازیابی عمق استراتژیک ایران خواهد شد؛ بنابراین این موضوع علا.ه بر فرهنگی‌بودن، موضوعی سیاسی شمرده می‌شود.
کد خبر : 930444

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شیراز، محمود محمدی سرپرست معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه دومین دوره توان افزایی استادان زبان فارسی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با اشاره به اهمیت توانمندسازی دانشجویان اظهار کرد: موضوع توانمندسازی کار بسیار مهمی است و از جنس مقوله بیان شده توسط شاعر بزرگ سعدی شیرازی است که گفته است توانا بود هرکه دانا بود و این موضوع اشاره به رنج و مشقتی دارد که نیاکان ما برای حفظ و توسعه زبان فارسی متقبل شده‌اند.

محمدی مسئله گسترش زبان فارسی را در افزایش عمق استراتژیک کشور ایران بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: گسترش زبان فارسی باعث بازیابی عمق استراتژیک ایران خواهد شد لذا این موضوع هم یک بحث فرهنگی است و هم یک موضوع سیاسی شمرده می‌شود.

وی توضیح داد: در شرایط سیاسی فعلی کشور ما که به عنوان کشوری در حال حفظ موقعیت برتر خود  در جهان و منطقه شناخته می‌شویم، شرایط ایجاب می‌کند که کشورمان به طور متوالی در حال تحول باشد و این تحول در محیط علمی دانشگاهی و بر اساس اسناد مهم بالادستی باید بیشتر نمود یابد.

محمدی افزود: در همین راستا در دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه رویکرد گسترش و ترویج زبان فارسی به‌خصوص در میان غیر فارسی زبانان شاغل در این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها مطمح نظر قرار گرفته است.

بازیابی عمق استراتژیک ایران با گسترش زبان فارسی

معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: سرنوشت تاریخ در حال طی سیر معکوس خود است که موجب خواهد شد قدرت و عظمت و تمدن ایران و زبان فارسی و اندیشمندان ایرانی همچون گذشته‌ی دور به نقطه صعود خویش دست یابند.

وی اظهار کرد: از نظر اندیشه سیاسی سال‌ها فریب شیوه‌های برنامه‌ریزی شده از سوی غرب را خورده بودیم که شیوه‌های آموزشی و آکادمیک خود را طوری تعریف کرده بودند که از نبوغ تا بازار تولیدات دانشگاهی آنها به کارآفرینی عملگرایی و بازار کار و تولید منجر می‌شد، اما به ما آموخته بودند که در مرحله ناپخته سوادآموزی و مدرک گرایی توقف کنیم، اما امروز شاهد آن هستیم که ساختار علمی و دانشگاهی کشور ما نیز وارد مرحله تبدیل تفکر به عمل و تبدیل عمل به تولید شده است.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اکنون از مرحله نبوغ تا بازار در کشور خودمان به دنبال ایجاد مهارت‌هایی هستیم که اندیشه و تفکر را به عمل تبدیل کند و سال‌ها پیش این تفکر علمی در دانشگاه تهران برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی ایران پایه گذاری شد.

این مقام مسئول نقش دانشگاه در تبدیل علم به دانش‌های کاربردی را بسیار مهم برشمرد و گفت: دستیابی دانشمندان ایرانی به دانش‌های کاربردی مثل نانو و علوم هسته‌ای امروزه انکارناپذیر است و این ناشی از قدردانی نقش انکارناپذیر دانشگاه در تبدیل علم به این دسته از دانش‌هاست.

وی گفـت: داشتن تفکر علمی حتماً باعث تولید کارآفرینی و همچنین بازآفرینی خواهد شد که بتوانیم بر این اساس به روشی مناسب‌تر و علمی، کشورداری بهتر، اقتصاد بهتر و سیاست بهتری را اعمال کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته