دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1403 - 16:21

دانشگاه آزاد پیشتاز در مفاهیم تمدن‌ساز مهدوی

دانشگاه آزاد پیشتاز در مفاهیم تمدن‌ساز مهدوی
دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه پیرو منویات مقام معظم رهبری به‌عنوان دانشگاهی منتظر در زمینه مفاهیم تمدن‌ساز مهدوی پیشتاز است.
کد خبر : 930376

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسیب داوری دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تخصصی مهدویت در راستای تبیین سیاست‌های دبیرخانه مهدویت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پیرو منویات مقام معظم رهبری در فتح قله‌های علمی و ایده پرداز به‌عنوان دانشگاهی منتظر در زمینه مفاهیم تمدن‌ساز مهدوی پیشتاز است.

وی افزود: کارکرد دبیرخانه مهدویت علمی و پژوهشی بوده و تفاوت ماهوی آن با جشنواره امامت و مهدویت بعد پژوهشی آن است. کنش مهدوی پژوهی باید در دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مرکز علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی انجام شود.

دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از استادان مهدی پژوه، جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی به سمت موضوعات مرتبط با مهدویت و ایجاد نظام موضوعات مهدوی، کادرسازی و تمرین کار تشکیلاتی جهت مقدمات ظهور از مهم‌ترین اهداف این دبیرخانه است.

داوری مطرح کرد: موضوع مهدویت موضوع شناخته شده‌ای در جامعه اسلامی بوده؛ بنابراین استفاده از همه ظرفیت‌های در رشته‌های مختلف تحصیلی در راستای مفاهیم مهدویت و آشنایی جامعه مخصوصاً نسل جوان با نیاز‌های مهدوی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده بهینه از سرمایه‌های اجتماعی در پیشبرد اهداف دبیرخانه مهدویت از ضروریات بوده، بیان کرد: یکی از کارکرد‌های این دبیرخانه جهت‌دهی به اوقاف و خیرین به سمت موضوعات مهدوی است. دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد تشکیلات منسجم و ساختارمند توانسته در برابر مهدویت انحرافی ایستادگی کند و مهدویت واقعی را به دوستداران ارائه دهد.

دبیرخانه مهدویت به دنبال گسترش مفاهیم مهدویت است

سیدمحمد علوی‌سامانی، دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دبیرخانه مهدویت به‌عنوان ساختار منسجم گفتمان ساز و تمدن ساز با رویکرد علمی و پژوهشی به دنبال گسترش مفاهیم عمیق مهدویت در بین استادان و دانشجویان فعالیت می‌کند.

دانشگاه آزاد پیشتاز در مفاهیم تمدن‌ساز مهدوی

به گزارش آنا، گشایش دبیرخانه مهدویت و رونمایی از پوستر جشنواره شعر بوی سیب با حضور احمد آذین دبیر کمیته علمی پژوهشی دبیرخانه مهدویت، حجت‌الاسلام محمدعلی قیصریان دبیر دبیرخانه مهدویت کشور و تجلیل از فعالان دبیرخانه مهدویت پایان‌بخش این نشست بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته