دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1403 - 09:00
سرپرست کاروان ورزشی دانشگاه تهران در المپیاد فرهنگی_ورزشی مطرح کرد؛

دنیامالی نیاز ورزش را می داند/ در المپیاد‌های ورزشی استعداد‌های خوبی کشف می‌شوند

دنیامالی نیاز ورزش را می داند  در المپیاد‌های ورزشی استعداد‌های خوبی کشف می‌شوند
استاد دانشگاه تهران گفت: دنیامالی سال ها از بدنه ورزش بوده است و عملکرد خوبی در پست های مختلف ورزش داشته است.
کد خبر : 930368

حمیدرضا کشاورزی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد اظهار کرد: این رویداد تأثیرات زیادی بر ورزش قهرمانی و همگانی می گذارد. رقابتی که میان دانشجویان شکل می‌گیرد بر عملکرد و انگیزه آنها تاثیر بسیار خوبی می‌گذارد و وقتی دانشجویان به دانشگاه‌های خود باز می‌گردند با انگیزه بیشتری به ادامه روند تحصیل و علمی خود می‌پردازند. این موضوع برای افرادی که مقام می‌آورند بسیار اثرگذار‌تر است. این المپیاد نقش بسیاری در کشف استعداد‌های کشورمان دارد. این رویداد دانشجویی، بزرگ ترین رویداد ورزشی دانشجویی کشور است. در کشورمان رویدادی به این وسعت نداریم.

در المپیادها استعداد های زیادی کشف می شوند

وی درباره چگونگی کشف استعداد در المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان تصریح کرد: در این رویداد افراد شناسایی می‌شوند. ممکن است استعدادی کشف شود که تا به حال در هیچ مسابقه رسمی و به نامی شرکت نکرده باشد؛ اما در این رویداد مشاهده می‌کنیم که هرچند یک ورزشکار شاخصی نیست، اما در دوومیدانی در ماده ۱۰۰ متر رکود بسیار خوبی ۱۰ و ۸ خورده را می‌زند. اگر این فرد پرورش داده شود و تمرین کند قطعا می‌تواند از استعداد‌های جدید کشورمان باشد. اگر در یک پیست مناسب و با کتانی مناسب و استاندارد‌های کشورمان با او کار شود حتی می‌تواند ملی پوش شود.

دنیامالی از بدنه ورزش است

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که جامعه علمی ورزشی چه انتظاراتی از وزیر ورزش دارند گفت: احمد دنیامالی وزیر ورزش از بدنه ورزش است و سال‌ها در این زمینه کار کرده. سال‌ها در پست‌های متفاوت و ریاست فدراسیونی خدمت کرده و نیاز ورزش را می‌داند. در زمانی که رئیس فدراسیون قایقرانی بود ما پیشرفت‌های زیادی هم در بخش مقام آوری هم در بخش تجهیزات داشته ایم. قایقرانی رشته پر هزینه است و اقدامات دنیامالی در پست ریاست فدراسیون بسیار خوب بوده است و الان که وزیر ورزش شده است قطعا نتیجه بهتری می‌گیرد.

در دانشگاه امکانات خوبی برای ورزش کردن فراهم است

کشاورزی در خصوص کم تحرکی و پایین آمدن میانگین فعالیت های ورزشی افراد خاطر نشان کرد: بخش زیادی از کم تحرکی جامعه به خود افراد مربوط است. برای یک فعالیت ورزشی ساده نیاز به مکان آنچنانی نداریم. بیشتر به خود افراد بر می‌گردد. در دانشگاه امکانات بسیار خوبی برای فعالیت کارمندان مهیا است، اما نفرات بسیار کمی می‌آیند. این به انگیزه افراد بر می‌گردد. باید بیایند و استفاده کنند و آن را تبدیل به یک روتین در زندگی خود کنند. متأسفانه کمی تنبل شده ایم و جنب و جوش لازم را نداریم که این مورد بیشتر دست خود افراد است. مسئولین نیز می‌توانند در غالب طرح‌های تشویقی و تأمین وسایل مورد نیاز حمایت کنند و مشوق باشند. اینگونه می‌توان ایجاد انگیزه کرد تا ان شالله عملکرد قشر کارمندان نیز تغییر کند

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته