دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1403 - 11:44

سرلشگر موسوی: ارتقای توان رزمی سامانه‌های پدافندی محصول هم‌افزایی با شرکت‌های دانش‌بنیان است

سرلشگر موسوی: ارتقای توان رزمی سامانه‌های پدافندی محصول هم‌افزایی با شرکت‌های دانش‌بنیان است
فرمانده کل ارتش گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش در توسعه تعامل با مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی در مسیر فتح قله‌های خوداتکایی و خودکفایی است و ارتقای توان رزم سامانه‌های جدید پدافندی از رهگذر این هم‎‌افزایی حاصل شده است.
کد خبر : 930315

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به‌مناسبت سالروز پدافند هوایی پیامی صادر کرد و در قسمتی از آن از اهمیت تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی برای قرار گرفتن پدافند هوایی در مسیر خوداتکایی سخن گفت.

متن پیام او بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهم شهریور که با عنایت و تصویب فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به مناسبت تشکیل قرارگاه مشترک پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) کشور، روز پدافند هوایی نامیده شده فرصت مغتنمی است تا ملت شریف ایران سربلند اسلامی از فداکاری‌ها و مجاهدت‌های ناگفته این رزمندگان مخلص و گمنام مستحضر شوند.

نام پدافندهوایی با نقش ماندگار و استقامت شهیدان عالی مقام سوباشی در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ و شهیدان شاهدی همچون امیرسرلشکر منصور ستاری مغز متفکر، مبتکر و نابغه مقابله با حملات هوایی دشمن در عملیات والفجر ۸ و دوران دفاع مقدس عجین شده است.

دهم شهریور اگر چه یک روز، اما یادآور تذکره غرورآفرین ده‌ها عملیات پدافند هوایی در سال‌های جنگ تحمیلی و هزاران شبانه‌روز مراقبت، کشف، شناسایی، رصد و مقابله با تهدیدات هوایی و صیانت از مراکز حساس و حیاتی و افتخارات پرشمار در دفاع و تامین امنیت آسمان کشور است.

این روز، روز امیدواری به توانمندی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر فتح قله‌های خوداتکایی و خودکفایی و بشارت استفاده از ظرفیت‌های دو نسل پیشکسوتِ پرافتخار دیروز و جوان با انگیزهِ امروز در توسعهِ تعامل با مراکز وشرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی و وزارت دفاع وپشتیبانی نیرو‌های مسلح است که محصول ارزشمند آن، حفظ و ارتقای توان رزم و آزمون‌های موفق سامانه‌های جدید راداری، پدافندی و پهپادیِ راهبردی در رزمایش‌های متعدد مستقل و مشترک این نیروی مقتدر و آمادگی اجرای هرگونه ماموریت ابلاغی تحت فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور بوده و ره‌آورد این هم افزایی، موفقیت‌های اقتدارآفرین نظام جمهوری اسلامی در پاسخ به دشمنان نظام اسلامی بوده است.

این روز بزرگ را به دلاورمردان پدافند هوایی از ستاد تا پایگاه‌ها و ایستگاه‌های موشکی و راداری و نقاط متعدد پدافندی مستقر درجای جای کشور پهناورمان از کرانه‌های دریای خزر تا خلیج همیشه فارس و دریای عمان تبریک عرض می‌کنم.

همچنین از همراهی مؤمنانه و مشفقانه خانواده‌های بصیر رزمندگان عزیز، همسران فداکار، فرزندان فهیم و مادران و پدران صبور، صمیمانه قدردانی می‌نمایم و از خدای متعال توفیقات روزافزون آحاد فرماندهان و کارکنان شریف پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در پرتو رهنمود‌های راهگشا و منزلت آفرین حضرت امام خامنه‌ای عزیز، مسألت دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته