دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تولیدکننده نوشت افزار :

نوشت‌افزارها هم هیبریدی شد

نوشت‌افزارها هم هیبریدی شد
تولیدکننده نوشت افزار با اعتقاد بر این که توزیع و تولید از یکدیگر متاثر هستند، گفت: در سال‌های اخیر با مسئله هیبریدی شدن دفاتر کار و مصارف دانش آموزی رو به رو هستیم. امروز دفاتر به سمت لوازم الکترونیکی شدن می‌رود و هوش مصنوعی هم در این روند بی تاثیر نبوده است.
کد خبر : 930306

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن گلستانی، رئیس اتحادیه صنف نوشت‌افزار تهران در برنامه صبح وگفتگو یکی از علت‌های افت تقاضا برای نوشت افزار را تغییر فرهنگ دانست و افزود: بحث اقتصادی موجب مدیریت مردم در امر مصرف نوشت افزار شده است.

وی افزود: از 15 شهریور تا 15 مهر شاهد پیک تقاضا بودیم که امروز به طول سال تغییر کرده، یعنی به جای این که خانواده یک جعبه 12 تایی خودکار خریداری کند، نیاز دانش آموزان را در طول سال تامین می‌کند.

گلستانی همچنین تاکید کرد، دانش آموزان نسبت به گذشته بیشتر مراقب نوشت‌افزار خود هستند و لذا باید نوعی بحث فرهنگی را نیز در کاهش تقاضا در ابتدای سال لحاظ کرد.

وی در عین حال افت قدرت خرید مردم را انکار نکرد و ادامه داد: سطح درآمدی مردم افت کرده و حجم خرید لوازم التحریر هم متناسب با این درآمد کاهش پیدا کرده و لذا ما هر سال افسوس می‌خوریم.

نوشت افزار هیبریدی

در ادامه عالی پور، تولیدکننده نوشت افزار با اعتقاد بر این که توزیع و تولید از یکدیگر متاثر هستند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با مسئله هیبریدی شدن دفاتر کار و مصارف دانش آموزی رو به رو هستیم. امروز دفاتر به سمت لوازم الکترونیکی شدن می‌رود و هوش مصنوعی هم در این روند بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: هیبریدی شدن دفاتر بر مصرف خودکار و کاغذ تاثیر دارد و در نهایت پیش‌بینی می‌شود بین 5 تا 15 درصد ملزومات نوشت افزار از این فضا متاثر شوند.

عالی‌پور تاکید کرد: کالاهای نوشت‌افزار فانتزی یا تکمیل سازها در جهان توسعه پیدا کرده است، خاصه در کشورهایی که ضریب جینی، تاثیرات مثبت را نشان می‌دهد. البته نوشت افزارهایی که کالای ضروری محسوب نمی‌شود با اقبال کمتری رو به رو هستند و دفاتر هیبریدی تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: ما همچنان در حوزه تولید متعهد هستیم و تلاش می‌کنیم در بازار شاهد نقصی نباشیم و این کار نیز عملیاتی خواهد شد.

عالی پور خاطرنشان کرد: اگر تولید کننده را ضعیف نگه داریم، با قیمت گذاری دستوری یک سوی موازنه کنترل می‌شود، ولی از هر کس که ادعای تغییر قیمت را دارد، باید پرسید آیا کالای پتروشیمی هم با قیمت گذاری دستوری ارائه می‌شود؟

وی درباره افزایش قیمت لوازم التحریر گفت: دست مزدهای قانونی دو برابر سطح روتین افزایش یافته، ولی باز هم نیروهای کار راضی نیستند.

عالی‌پور در بخشی دیگر درباره فروش آنلاین هم گفت: ما مجبور هستیم هر جایی که تقاضا وجود دارد، حضور پیدا کنیم ولی قیمت ما زیر نرخ بازار نیست.

وی افزود: تقاضا می‌کنم کانال‌های توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای کار نکنند و فروش مدارس هم بسته شود تا بقای ما تضمین گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته