دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انگلستان در پی بازسازی مدارس و دانشگاه‌های فرسوده

انگلستان در پی بازسازی مدارس و دانشگاه‌های فرسوده
رهبر اتحادیه مدیران مدارس انگلستان از دولت می‌خواهد تا حمایت مالی برای مدارسی که در معرض خطر فروپاشی قرار دارند فراهم کند و همچنین بودجه‌ای برای کمک به دانش‌آموزان جهت جبران یادگیری از دست رفته تأمین کند.
کد خبر : 930303

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در سال ۲۰۲۳، به مدارس بریتانیا اطلاع داده شد که هر ساختمانی که دارای بتن اسفنجی اتوکلاوی تقویت شده (Raac) باشد و اقدامات ایمنی موجود را نداشته باشد، باید تعطیل شود.

«پپه دی‌ایسیو»، دبیرکل اتحادیه مدیران مدارس و کالج‌ها، به بی‌بی‌سی گفت که مدارس در معرض این خطر ممکن است با کاهش ثبت‌نام‌ها و ادامه اختلال در آموزش دانش‌آموزان موجود مواجه شوند. او گفت: حتی تغییرات کوچک در تعداد دانش‌آموزان می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر بودجه مدارس داشته باشد.

وی افزود: این مشکلی است که دهه‌هاست به وجود آمده و برای سال‌های آینده به ضرر مالی مدارس آسیب دیده خواهد بود.

در فوریه، بتن اسفنجی اتوکلاوی تقویت شده در ۲۳۴ موسسه آموزشی در انگلستان شناسایی شد. وزارت آموزش و پرورش قبلا اعلام کرده بود که ۱۱۹ مدرسه از این مدارس - که کار‌های مربوط به حذف بتن اسفنجی اتوکلاوی تقویت شده در آنها گسترده‌تر یا پیچیده‌تر است - از طریق برنامه بازسازی مدارس دولت بازسازی یا نوسازی خواهند شد. علاوه بر این، ۱۱۰ مدرسه و کالج دیگر که کار‌های آنها معمولاً در مقیاس کوچکتری انجام می‌شود نیز کمک‌هزینه‌ای برای کمک به حذف بتن اسفنجی اتوکلاوی تقویت شده از ساختمان‌های خود دریافت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما یک حفره مالی ۲۲ میلیارد پوندی را در امور مالی عمومی به ارث برده‌ایم و بهبود زیرساخت‌های مدارس زمان خواهد برد. با ایجاد ثبات اقتصادی و رشد، می‌توانیم پایه‌های اقتصاد خود را تقویت کرده و در خدمات عمومی خود سرمایه‌گذاری کنیم تا بریتانیا را بازسازی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که مدارس ما برای آینده آماده هستند.

وی در ادامه افزود: ما می‌دانیم که بتن اسفنجی اتوکلاوی تقویت شده موجب اختلال در مدارس و کالج‌ها شده و با همکاری نزدیک با آنها، برنامه شناسایی بتن اسفنجی اتوکلاوی تقویت شده را اوایل امسال تکمیل کردیم. ما همچنان کاملا متمرکز بر حل این مشکل در اسرع وقت هستیم و بتن اسفنجی اتوکلاوی تقویت شده را یا از طریق تأمین اعتبار یا برنامه بازسازی مدارس به طور دائمی حذف خواهیم کرد.

چندی پیش نیز مقامات دانشگاه لستر بریتانیا اعلام کردند که به دلیل فرسودگی بخش‌هایی از دانشگاه که نیاز به تعمیرات اساسی دارد مجبور به تعطیل شدن برخی از دانشکده‌ها شده‌اند و بنابراین این امر ممکن است سبب جا به جایی برخی بخش‌ها شود.

دو ساختمان بزرگ در پردیس اصلی دانشگاه، که دانشجویان هر سال تحصیلی در آنها صد‌ها سخنرانی و سمینار برگزار می‌کنند، به دلیل تخریب بتن و خوردگی سازه‌های فولادی که این ساختمان‌ها را نگه می‌دارد، بسته خواهند شد. به دلیل تعمیرات، این دانشکده‌ها برای چند سال بسته خواهند بود و تا زمانی که تعمیرات به پایان برسد، نیاز به جابه‌جایی عمده کلاس‌ها است.

ساختمان بنت، که چند دانشکده مانند دانشکده جغرافیا، زمین‌شناسی و محیط زیست در آن جای دارد، به همراه ساختمان فیزیک و نجوم که در همسایگی آن قرار دارد، حداقل برای دو سال بسته خواهند شد تا تعمیرات لازم روی آنها انجام شود. در این دو سال قرار بود در مجموع، چندین رویداد از جمله چندین سخنرانی و سمینار دراین مکان‌ها برگزار شوند که به این دلیل این رویداد‌ها در مکانی دیگر برگزار خواهند شد.

یکی از عوامل دانشگاه گفت: با توجه به درگیر بودن دو ساختمان، دانشگاه این موضوع را به عنوان یک حادثه بزرگ در نظر گرفته است، زیرا نیاز به برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای جابه‌جایی کارکنان، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به فضا‌های جایگزین در پردیس دارد. فضای کافی وجود دارد و برنامه‌ریزی‌ها به موقع برای سال تحصیلی جدید نهایی و اعلام خواهد شد. این ساختمان‌ها که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده‌اند، نیاز به تعمیراتی روی سقف و سازه‌های فولادی خود دارند تا از نظر سازه‌ای سالم و ایمن برای استفاده مستمر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته