دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ مدیران صنایع مشکلات خود را در این مرکز مطرح کنند

راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر  مدیران صنایع مشکلات خود را در این مرکز مطرح کنند
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی کلینیک صنعت در این دانشگاه خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز مدیران صنایع مختلف به ویژه صنعت پتروشیمی و شمیمی می توانند مشکلات خود را مطرح کنند و اساتید مختصص حوزه می توانند این مشکلات را برطرح کنند.
کد خبر : 930267

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی در مراسم امضای تفاهم نامه با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل مجتمع سنگ آهن سنگان و مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، ضمن بیان این مطلب نیروی انسانی را محور مهم توسعه دانست و گفت: اگر نیروی انسانی وجود نداشته باشد همه چیز قفل می‌شود و امکان دسترسی به توسعه وجود ندارد، با این وجود ترجیح ما این است که نیروی انسانی در کنار پتروشیمی تربیت شود تا دراین فضا رفت و آمد داشته باشد و نیاز‌ها را ببیند و در راستای رفع آن تلاش کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش شیمی و پتروشیمی ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سابقه بسیار قدیمی دارد. البته مسئولان پتروشیمی در این زمینه تلاش‌های زیادی را انجام داده و مکان را آماده و در اختیار ما قرار دادند. ما در دانشگاه نیز پس از مستقر شدن در فضای جدید به این نتیجه رسیدیم که این مکان نیازمند تجهیزات است. به گونه‌ای که مسئولان وقت چند میلیون دلاری در آن زمان تخصیص دادند تا ما آزمایشگاه‌های خود را تجهیز و راه اندازی کنیم و به جرات می‌توان گفت، آزمایشگاهی که ما در ماهشهر داریم بسیار مجهزتر از سایر آزمایشگاه‌ها در کشور است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرتاکید کرد: به مرور زمان در مرکز شیمی و پتروشیمی دانشگاه توانستیم کلینک صنعت را راه اندازی کنیم. به این معنا که این کلینیک بتواند مشکلاتی که مجموعه پتروشیمی‌های ماهشهر دارند را مطرح و تبدیل به طرح کنند. بر این اساس مدیران صنعت پتروشیمی می‌توانند مشکلات خود را در این حوزه اعلام کنند ما نیز در دانشگاه متخصصان حوزه را معرفی می‌کنیم تا در کلینیک حاضر و تبادل نظر‌هایی برای حل معضل انجام دهند. در نهایت این روند منجر به حل مسئله می‌شود و دانشگاه در قالب پروژه صنعتی آن را رفع می‌کند.

رهایی یادآور شد: خوشبختانه پروژه‌های کلینیک صنعت ما که البته در شهر‌های دیگر نظیر اشتهارد نیز وجود دارد، بسیار موفق عمل کردند. امروزه به تدریج کلینیک صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عصای دست صنایع پتروشیمی تبدیل شد و علاوه بر پروژه‌های صنعتی، دوره‌های آموزشی نیز از طریق این کلینیک ارائه می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی پردیس دریا ساحلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ایجاد تمامی رشته‌های مرتبط به دریا در این مرکز خاطر نشان کرد: قبل از راه اندازی این پردیس، رشته مهندسی دریا در کشور بسیار کم بود. این در حالی است که با توجه به اهمیتی که نظام به اقتصاد دریا محور قائل است بار سنگینی بر دوش دانشگاه قرار داده شد و باید در این حوزه کار کنیم. امروز به جرات می‌گویم در دوره‌های مقدماتی هر دانشجویی که در این پردیس تربیت می‌کردیم، قبل از فارغ التحصیلی بر روی کشتی مشغول به کار بودند و بسیاری از صنایع دانشجویان ما را بورسیه کردند.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: پردیس کیش و گرمسار هم که عمدتا در حوزه صنایع کار می‌کنند و می‌تواند دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارائه کنند. به طور کلی همکاری بسیار خوبی با صنعت داریم. با ستاد کل نیرو‌های مسلح جلسه‌ای در حوزه مطالعات معدنی و نفت همکاری‌هایی تشکیل دادیم، به طوریکه در زمینه‌های مرتبط با دریا قراردادی به مبلغ هزار میلیارد تومان با این ستاد امضا کردیم و این ستاد تمامی مطالعات هوش مصنوعی خود را به دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار کرد.

رهایی ادامه دارد: ما معتقد هستیم امکانات دانشگاه متعلق به کشور است و باید با تمام ظرفیت در خدمت صنایع مختلف کشور قرار بگیرد. تلاش می‌کنیم در حوزه سنگ آهن و صنایع معدنی نیز همکاری‌های خوبی داشته باشیم و با راه اندازی یک پردیس بین المللی در شرق فعالیت‌های موثری در عرصه منطقه و جهانی انجام بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته