دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

از سرمایه‌گذاری در بورس تا خرید صندوق طلا

از سرمایه‌گذاری در بورس تا خرید صندوق طلا
صندوق طلا نوعی صندوق سرمایه‌گذاری است که یکی از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس است. افرادی که به خرید و سرمایه‌گذاری بر روی طلا علاقه دارند، می‌توانند این صندوق‌ها را خریداری و با هر مبلغی در بورس اوراق بهادر بر روی طلا، سکه، شمش و دارایی‌های کم ریسک معامله کنند.
کد خبر : 930222

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، صندوق طلا نوعی صندوق سرمایه گذاری است که یکی از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس است. افرادی که به خرید و سرمایه‌گذاری بر روی طلا علاقه دارند، می‌توانند این صندوق‌ها را خریداری وبا هر مبلغی در بورس اوراق بهادر بر روی طلا، سکه، شمش و دارایی‌های کم ریسک معامله کنند.

مزایای خرید صندوق سرمایه‌گذاری طلا

خرید صندوق‌های طلا در بازار بورس مزایای زیادی دارد که افراد مختلف را به خرید این صندوق‌ها ترغیب می‌کند. در ادامه این مزیت‌ها را برای شما آورده‌ایم:

امکان دریافت سود

اگر دانش سرمایه‌گذاری در بازار بورس را داشته باشید و بتوانید سهم‌ها را تحلیل کنید، خیلی راحت می‌توانید از نوسانات قیمت صندوق‌های طلا سود ببرید. به این منظور می‌توانید از سایت‌های مختلف مانند کاریزما لرنینگ برای یادگیری تحلیل و چگونگی سرمایه‌گذاری در بازار استفاده کنید.

امکان خرید و فروش راحت‌تر

شما به‌راحتی می‌توانید صندوق‌های طلا را در بازار بورس به‌صورت کاملا آنلاین خرید و فروش کنید. مشتری‌های شما هم بدون اینکه با آنها مراوده‌ای داشته باشید سریعا و نقدی صندوق شما را می‌خرند، اما برای خرید و فروش سکه یا طلای فیزیکی باید به بازار بروید و ریسک زیادی هم متحمل شوید.

امکان سرمایه‌گذاری با پول کم

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا این است که شما با حداقل ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید واحد‌های آن را خریداری کنید. برای خرید طلای فیزیکی این امکان وجود ندارد و شما باید بیشتر از اینها سرمایه داشته باشید.

امنیت بالا

خرید طلای فیزیکی این روز‌ها خطرات زیادی دارد و ممکن است نتوانید به‌درستی از آنها نگهداری کنید. اگر طلا را تنها برای سرمایه گذاری می‌خرید، بهتر است دور طلای فیزیکی را خط بکشید، زیرا باید آن را در صندوق امانات و... بگذارید که به صرف هزینه و وقتش نمی‌ارزد.

کارمزد به صرفه

کارمزد خرید و فروش صندوق طلا ۰.۰۰۱۲۵ مبلغ معامله است و این درصد بسیار کمتر از معامله طلای فیزیکی است.

تفاوت در ترکیب‌ها

خریداری در این صندوق محدودیتی ندارد و افراد میتوانند دارای خود را ترکیبی از طلا و شمش، طلا و سکه و.. قرار دهند؛ اما در قانونی که برای این صندوق وضع شده است، گفته شده ۷۰ درصد سرمایه گذاری باید بر روی سکه و شمش باشد و ۳۰ درصد دیگر بروی منابع با ریسک کمتر نظیر اوراق با درامد ثابت قرار دهند تا ریسک به وجود امده را بتوان مدیریت کرد.

صندوق طلا

چگونه صندوق سرمایه‌گذاری طلا بخریم؟

برای خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا مراحلی وجود دارد که باید آنها را طی کنید. در ادامه این مراحل را به ترتیب برای شما آورده‌ایم:

۱. در مرحله اول باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنید. بعد از آن باید احراز هویت شوید.

۲. در این مرحله باید در یک کارگزاری معتبر ثبت‌نام کنید.

۳. در این مرحله می‌توانید با مراجعه به سامانه معاملاتی کارگزاری موردنظر برای خرید انواع صندوق سرمایه‌گذاری طلا اقدام کنید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید و فروش صندوق، در مورد بازار بورس آموزش ببینید.

۴. بعد از یادگیری بازار بورس، در مورد صندوق‌های طلا تحقیق کرده و یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید می‌توان با مبلغ کم سرمایه گذاری انجام داد و امنیت نیز داشته باشد

سرمایه گذاری با مبلغ کم می‌تواند با امنیت همراه باشد

سرمایه گذاری در این بخش با اندک مبلغی که در دست دارید نیز امکان پذیر است، زیرا حداقل مبلغ خرید در این صندوق ۱۰۰ هزار تومان است و از امنیت بالای برخوردار است.اما برای خرید طلای فیزیکی هزینه زیادی باید پرداخت کرد و امکان تقلبی بودن طلا و مسکوکات نیز وجود دارد والبته برای معامله طلای فیزیکی باید زمانی زیادی را صرف کرد واز لحاظ نگهداری از امینت نسبتا پایینی برخوردار است

زمان خرید فروش صندوق طلا و مالیات، کارمزد

برای فروش صندوق طلا احتیاج به حضور فیزیکی ندارد و میتوان از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰ روز‌های شنبه تا چهارشنبه به صورت آنلاین طلا و مسکوکات خود را بفروشید و البته مالیاتی پرداخت نخواهید کرد و کارمزد این نوع طلا به طبع بسیار کمتر از طلای فیزیکی است

سوددهی صندوق طلا

سود دهی این نوع صندوق به صورت ماهانه نیست؛ و همچنین اگر صندوق سود دهی داشته باشد این سود بر روی ارزش واحد صندوق یا همان ان‌ای وی اثر میگذارد.

نوسانات بازار طلا چه میزان تاثیری بر روی صندوق طلا می گذارد

دامنه نوسانات صندوق طلا، روزانه ۱۰ درصد است به صورتی که اگردر یک روز قیمت طلا در بازار افزایش چشمگیری داشته باشد، این صندوق بیشتر از ۱۰ درصد افزایش نمیابد و موجب میشود ریسک سعود و نزول بیش از حد، کمتر شود و در بلند مدت قیمت صندوق طلا و طلای بازار نسبتا برابر میشوند و در نتیجه این نوع سرمایه گذاری در بلند مدت سوداور و مناسب است.

صندوق طلا مناسب چه کسانی است

صندوق طلا

صندوق طلا برای اکثریت افراد مناسبت است، خصوصا افرادی که:

۱. افرادی که نمیتوانند امنیت بالای برای طلای فیزیکی برقرار کنند

۲. افرادی که نقدینگی اندکی در اختیار دارند همچنین می‌توانند در صندوق طلا سرمایه گذاری کنند

۳. صندوق طلا به نسبت دیگر صندوق‌ها پیچیدگی زیادی ندارد و افرادی که در این زمینه دانش و اطلاعات کمتری دارند هم میتوانند از این صندوق استفاده کنند

۴. افرادی که سرمایه گذاری بلند مدت انجام می‌دهند، این صندوق می‌تواند در این راه به آنها کمک کند

انتهای پیام/

برچسب ها: مفاهیم اقتصادی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب