دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1403 - 07:42

قبادی: سوابق نوروزی مملو از تخلف و تنبیه بود/ پدر بنیامین ابراز ندامت و پشیمانی کرد

قبادی: سوابق نوروزی مملو از تخلف و تنبیه بود  پدر بنیامین ابراز ندامت و پشیمانی کرد
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون تنیس روی میز گفت: سوابق افشین نوروزی را در فدراسیون‌های گذشته بررسی کردیم که مملو از تخلف و تنبیه بود.
کد خبر : 930216

یزدان قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره محرومیت یک ساله و جریمه نقدی کمیته انضباطی فدراسیون تنیس روی میز برای افشین نوروزی اظهار کرد: یک سری گزارش‌ها بابت تخلفات نوروزی به کمیته انضباطی واصل شده بود. تخلفات مشهودی که فیلم آن به طور واضح نشان می‌دهد او به جاحوله‌ای و پارتیشن داور ضربه می‌زند. سرداور مسابقه هم توهین‌های وی را به صورت مکتوب به ما گزارش کرد. بعد از آن هم که به کمیته انضباطی فراخوانده شد در جلسه شروع به توهین علیه ارکان فدراسیون می‌کند که به صورت استشهادیه در اختیار ما قرار گرفت. عملکرد وی نقض مقررات ورزشی و خلاف قوانین رفتار کردن بود. وی اخلاق ورزشی را زیر پا گذاشته بود و موظف به رسیدگی بودیم.

 نوروزی صحنه بدی را رقم زده است

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون تنیس روی میز افزود: تمامی مستندات و فیلم‌هایی که مربوط به نوروزی بود مورد بررسی قرار گرفت و حکمی که در شأن رفتار او بود صادر شد. کسی که تخلفاتی دارد باید منتظر مجازات آنها باشد. این آقا که یک الگوی ورزشی محسوب می‌شود و خود را از پیشکسوتان تنیس روی میز می‌داند، باعث بدآموزی برای نوجوانان و جوانانی شده که در سالن مسابقات حضور داشتند. وی صحنه بدی را در جریان رقابت‌های انتخابی تیم ملی رقم زده است. در جریان مسابقات انتخابی طبیعتاً نوجوانان و جوانانی که با بازیکنان صاحب تجربه مسابقه می‌دهند به اصطلاح ورزشی موی دماغ قدیمی‌ها می‌شوند، اما در جریان مسابقه شرایط میز و توپ برای همه یکسان بود. بازیکنان جوان‌تر خوش درخشیدند و توانستند بزرگان را شکست دهند.

چنین رفتاری در شأن کاپیتان سابق تیم ملی نبود

وی ادامه داد: نوروزی ظرفیت باخت را نداشته و بعد از باخت اگر اعتراضی به نحوه میز و برگزاری مسابقه داشته، قبل از شروع مسابقه باید اعتراض کتبی خود را ارائه می‌کرد. نوروزی بدون آنکه اعتراضی کند در مسابقه شرکت کرده و شکست خورده، بعد از شکست برابر بنیامین فرجی و امیر مهدی کشاورزی، هر بار نقض مقررات ورزشی داشته، فحاشی کرده و لگد زده است. چنین رفتاری در شأن کاپیتان سابق تیم ملی نبوده است و ما هم بر اساس وظیفه ذاتی که داشتیم، حکمی را صادر کردیم، اما فعل او و رفتاری که از وی سر زده، مصداق جنبه کیفری هم دارد. در محاکم کیفری این حق برای کسانی که به آنها توهین شده محفوظ است تا در این محاکم علیه نوروزی شکایت کنند.

حس پدرانه به پدر بنیامین منتقل شده 

قبادی درباره سه ماه محرومیت تعلیقی رضا فرجی پدر و مربی بنیامین فرجی عنوان کرد: بنیامین رنک یک دنیا را در رده سنی زیر ۱۵ سال دارد و برخلاف انتظار بسیاری موفق شد در مسابقات انتخابی تیم ملی همه کسانی را که از او بزرگ‌تر بودند شکست داد و به عنوان نفر اول رسید. رضا فرجی را به کمیته انضباطی دعوت کردیم تا در مورد درگیری‌هایی که داشته توضیحاتی را ارائه کند. وی از همان ابتدا ابراز ندامت و پشیمانی بابت رفتار غیرورزشی خود داشت. فردی که از قهرمانان سابق بوده و در حال حاضر هم مشغول مربیگری است. او عذرخواهی رسمی خود را کتبا و شفاهاً اعلام کرد و گفت در جو مسابقات قرار گرفته و وقتی اشک بنیامین را دیده نتوانسته خودش را کنترل کند، چون حس پدرانه به او منتقل شده و ما هم پس از رفتاری که وی از خود نشان داد، حکم سنگینی را برای وی صادر نکردیم، چون مرتبه اول وی بود، اما سوابق افشین نوروزی را در فدراسیون‌های گذشته بررسی کردیم که مملو از تخلف و تنبیه بود.

ورزشکاران ظرفیت شکست را داشته باشند

وی در مورد اینکه از منظر علم روانشناسی چه توصیه‌ای برای جلوگیری از تخلفات در مسابقات دارد، تصریح کرد: در مباحث کیفری هم مقوله‌ای به عنوان کنترل عصبانیت و خشم داریم. در بحث ورزشی هم این یک مسئله روانشناسی است که هر ورزشکاری در مواقعی که نتیجه را واگذار می‌کند به خصوص زمانی که ورزشکاری با سن کمتر مقابل آنها قرار می‌گیرد، ظرفیت پذیرش شکست را داشته باشند و حتی زمانی که برنده می‌شوند هم رفتار متناسب نشان دهند، چون الگوی ورزشی هستند. متأسفانه نوروزی بازی و اخلاق را با هم باخت. نشان داد از لحاظ فنی پایین‌تر است و از لحاظ اخلاقی هم نتوانست خود را کنترل کند. پیشنهاد ما به کسانی که سن آنها بالا رفته و دغدغه‌های دیگری دارند این است که در مسابقات با آنهایی که سن‌شان کمتر است شرکت نکنند یا اینکه خویشتن دار باشند. اگر اعتراضی دارند قبل از شروع مسابقه مطرح کنند و بعد از مسابقه از نحوه وسائل و برگزاری مسابقات ایراد نگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته