دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

راهنمای ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

راهنمای ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، والدین و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه رسمی وزارت آموزش و پرورش، فرآیند ثبت‌نام و خرید کتاب‌های درسی خود را انجام دهند.
کد خبر : 930207

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به گفته وزارت آموزش و پرورش، ثبت‌نام کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

تمامی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همچنین هنرستان‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه رسمی فروش کتاب‌های درسی به نشانی irtextbook.ir، نسبت به ثبت‌نام و خرید کتاب‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

زمان‌بندی ثبت‌نام خرید کتاب‌های درسی

ثبت‌نام کتاب‌های درسی به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و هر پایه تحصیلی زمان خاص خود را دارد. والدین و دانش‌آموزان باید در بازه زمانی مشخص‌شده برای پایه تحصیلی خود به سامانه مراجعه و فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کنند. این اقدام به منظور جلوگیری از ترافیک و ازدحام در سامانه انجام شده است.

نحوه ثبت‌نام و پرداخت هزینه

والدین یا دانش‌آموزان برای ثبت‌نام خرید کتاب‌های درسی، باید کد ملی و مشخصات دانش‌آموز را وارد کنند و پس از انتخاب پایه و رشته تحصیلی، کتاب‌های مورد نیاز را انتخاب و هزینه را از طریق درگاه‌های بانکی پرداخت کنند.

پس از تکمیل ثبت‌نام، کتاب‌ها در زمان مقرر به مدارس ارسال و توزیع می‌شوند. والدین و دانش‌آموزان باید دقت کنند که ثبت‌نام تنها از طریق سامانه‌های مذکور انجام می‌شود و به هیچ عنوان نیازی به مراجعه حضوری به مدارس نیست. همچنین، در صورت هرگونه مشکل یا سوال در فرآیند ثبت‌نام، مرکز پشتیبانی سامانه آماده پاسخگویی است.

نکات خرید کتاب‌های درسی

سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نکات ذیل را به متقاضیان خرید کتاب‌های درسی تاکید کرده است:

  • مدارس موظفند هرچه سریع‌تر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز کنند.
  • دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام کنند.
  • تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، بر اساس سفارش‌های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود.
  • از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام کنید.
  • دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) می‌باشد؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
  • به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع است.
  • ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته